תכנון הנדסי לעגורנים

תכנון מנוף הוא תהליך מורכב הדורש הרבה חישובים מתמטיים ומומחיות הנדסית. תהליך העיצוב מתחיל בדרישות הלקוח ומסתיים בתוצר הסופי. על המהנדס להבין תחילה את צרכי הלקוחות לפני תכנון פתרון מתאים עבורם.

תהליך העיצוב מתחיל בהבנת דרישות הלקוח, ולאחר מכן ניתוח הצרכים שלהם. השלב הבא הוא לקחת את הדרישות הללו ולבצע ניתוח שלהן, שייתן לנו מושג לגבי איזה סוג של מנוף יהיה הטוב ביותר עבור הלקוח.

השלב האחרון בתהליך העיצוב הוא ליצור שרטוטים או סקיצות של איך אנחנו רוצים שהמנוף שלנו יראה ואז להמשיך בייצורו.

מהנדסים מתכננים מנופים כדי להיות בטוחים ויעילים. הם גם מעצבים אותם כך שיהיו ידידותיים לסביבה, כדי שיוכלו להפחית ככל האפשר את ההשפעה על הסביבה.

מהנדסים מתכננים מנופים למכירה מתוך מחשבה על מטרות שונות. למשל, אולי ירצו לתכנן מנוף המשמש לעבודות בנייה והריסה או כזה המשמש להרמת משאות כבדים. הם גם צריכים לשקול כמה יעלה המנוף וכמה מהר ניתן לבנות אותו.

השלב הראשון בתכנון הנדסי הוא לזהות איזה סוג של מנוף נחוץ. ישנם סוגים רבים ושונים של מנופים, אך ניתן לסווג אותם לארבעה סוגים עיקריים: מנופי צריח, מנופים ניידים, מנופי זחל ומנופי גג. מהנדסים צריכים לדעת איזה סוג של מנוף הכי יתאים לצרכים שלהם לפני שהם מתחילים לתכנן אותו. לאחר שהמהנדסים החליטו על סוג מסוים של מנוף, הם מתחילים בתכנון תוכניות למסגרת ו מנגנון העבודה של המנוף. מספר הרגליים וכמה מנופים לכל מגדל משמשים מעצבים לקביעת גובהו של מגדל. באופן כללי, עם כל רגל יש הגבלת גובה. האורך והמשקל של הבום נקבעים לפי סוג המכונות שאליו הוא מתחבר.

תכנון מנוף הוא משימה מורכבת. המתכננים צריכים לקחת בחשבון את סוג העגורן, יכולת העומס, המיקום והכיוון של העגורן, והסביבה בה הוא עומד לשמש.

ניתן לחלק את תהליך התכנון של מנופים ל-5 שלבים:

1) השלב הראשון הוא לקבוע איזה סוג של מנוף נדרש לפרויקט זה. ישנם סוגים רבים ושונים של מנופים המשתנים ביכולות ובמנגנוני ההרמה שלהם. 2) השלב השני הוא לקבוע כמה משקל יורם על ידי המנוף ולאיזה גובה הוא צריך להגיע על מנת לפעול בבטחה. ניתן לעשות זאת על ידי אומדן כמה משקל יורם בגובה נתון או על ידי שימוש בחישובים הנדסיים שלוקחים בחשבון גורמים כמו עומסי רוח ו לחצי כדור הארץ.

3) השלב השלישי הוא לבנות את אב הטיפוס ולבדוק אותו. זה עשוי לכלול בניית גרסה מוקטנת של העגורן וכן ביצוע בדיקות כגון חיבור משקולות כדי לראות כמה משקל המנוף יכול להרים בבטחה.

4) השלב הרביעי הוא תכנון ייצור והרכבה על מנת לשלב שינויים עיצוביים .

5) השלב החמישי והאחרון הוא הרכבה והפצת המכונות על מנת להימכר.

מהנדסים מתכננים מנופים לשימוש בבנייה ובכרייה. עליהם להתחשב בעומס שייאלץ העגורן לשאת, בגובה ממנו ישמשו ובמקום הפנוי להתקנתו.

תכנון מנוף הוא בעיה הנדסית הדורשת ידע במכניקה, מדעי החומרים ומתמטיקה. עיצוב טיפוסי כולל מגדל עם זרוע או בום שניתן לסובב סביב ציר אחד או יותר; זה ידוע בתור מנוף "קנטיליבר".

דילוג לתוכן