נשירת שיער – התשובות לכל השאלות

נשירת שיער

נשירת שיער היא בעיה שכיחה עבור כל האנשים, ללא הבדל גיל ומין. זה משפיע על גברים ונשים ברמות שונות. לפי הסטטיסטיקה, 70% מהגברים יחוו נשירת שיער עד גיל 40 ו-80% עד גיל 60. אצל נשים זה אפילו יותר גרוע – 95% יחוו נשירת שיער עד גיל 50.

כ-65% מהאנשים עם נשירת שיער סובלים מידה מסוימת של מצוקה רגשית בזמן איבוד שיערם. מצוקה רגשית זו ידועה גם כמתח פסיכולוגי.

נשירת שיער היא בעיה שגברים ונשים מתמודדים איתה במהלך חייהם. עבור נשים, נשירת שיער נגרמת לרוב מהריון, גיל המעבר או הבאת ילדים לעולם. יש הרבה אנשים שישמחו לקבל שיער עמיד ללא טרחה. אבל מה שהם לא מבינים זה שיש כמה דרכים טבעיות לעזור למנוע נשירת שיער ולהצמיח מחדש את השיער שלך באופן טבעי. אחת הדרכים הקלות ביותר להימנע מנשירת שיער היא על ידי נקיטת צעדים לטיפול בקרקפת שלך בבוקר ובלילה עם שגרת ניקוי ולחות.

ישנם שיטות לטיפול בנשירת שיער גם לפי הרפואה האלטרנטיבית שלא פעם הוכיחו את עצמם כיעילים מאוד.

נשירת שיער – שאלות ותשובות

שמדובר על נשירת שיער יש המון שאלות, הבאנו לכם כאן את התשובות לשאלות המרכזיות שעולות.

מהי נשירת שיער?

נשירת שיער היא בעיה שכיחה שמשפיעה כמעט על כולם בשלב מסוים בחייו.

נשירת שיער, הידועה גם בשם התקרחות או התקרחות, היא תהליך טבעי או לא טבעי של דילול ונשירת שיער. נשירת שיער יכולה לקרות מסיבות רבות אך הסיבה העיקרית היא בדרך כלל בגלל גנטיקה.

נשירת שיער יכולה להיגרם מסיבות תורשתיות, ייצור יתר של הורמוני אנדרוגנים כמו דיהידרוטסטוסטרון (DHT), ושימוש בתרופות מסוימות.

נשירת שיער יכולה להיות מאוד מדאיגה עבור אנשים מסוימים. זה בדרך כלל הסימן הראשון לכך שמשהו לא בסדר עם הגוף שלך ואסור להתעלם ממנו. עם זאת, ישנן דרכים להפחית את קצב נשירת השיער. יש גם טקטיקות אחרות שבהן אתה יכול להשתמש כדי למנוע נשירת שיער, כמו גם להצמיח מחדש שיער אבוד.

עד כמה נפוצה נשירת שיער?

נשירת שיער היא תופעה שכיחה, והיא יכולה להיגרם ממספר גורמים. אם אתה חווה קרחות או שיער דליל, נדרשת בירור נוסף כדי לזהות את הסיבה וכיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בבעיה.

נשירת שיער היא בעיה שכיחה איתה מתמודדים רבים. ההערכה היא שיותר מ-2 מיליון גברים נפגעים מנשירת שיער בישראל.

אנשים רבים מרגישים מבוכה על שיערם הדליל ונמנעים מלצאת ללא כובע או צעיף. חלקם אפילו לא טורחים לכסות את אזורי הדליל שלהם כדי למנוע אפליה על ידי אנשים סביבם.

מה ניתן לעשות כדי למנוע נשירת שיער?

בכדי למנוע נשירת שיער, מומלץ לשמור על תזונה נכונה, לישון טוב ולמשור על קור רוח, מתח ועצבים גורמים גם הם לנשירת שיער.

ישנם גורמים שונים שעלולים לגרום לנשירת שיער, אך היא מתחילה בדרך כלל כאשר יש שינוי משמעותי בכמות ההורמונים הגבריים. זה יכול להיות בגלל מתח, הזדקנות, או אפילו תרופות כמו תרופות נוגדות דיכאון.

כדי למנוע את הופעת מצב זה, לתזונה יש תפקיד חשוב. הפחתת צריכת הסוכר יכולה להוריד את רמות הלחץ ולהגביר את הסיכויים להחזיר את ההורמונים לאיזון. מחסור בוויטמין D יכול גם להוביל לנשירת שיער מכיוון שהוא מפחית את כמות הטסטוסטרון שנוצרת בגוף. מחסור בשינה מוביל גם לרמות נמוכות של טסטוסטרון בעוד שמתח מגביר את רמות הקורטיזול המוריד את רמות הטסטוסטרון עוד יותר, שאלו גורמים באופן ישיר לנשירת שיער.

דילוג לתוכן