כל הציוד הדרוש לרכיבה בטוחה על אופנוע

רכיבה על אופנוע היא דרך חיים שאהובה מאד על אנשים בכל הגילים. לכל אחד מהם יש את כל הציוד הדרוש לרכיבה בטוחה על אופנוע, לאור העובדה שמדובר ברכב שהוא דו גלגלי. 

רכישה של ציוד לרוכבי אופנוע 

במקרים רבים ציוד איכותי של רוכבי אופנוע הוא מציל חיים ולכן הרוכבים מגיעים לחנויות מקצועיות שיש בהם נציגי שירות מנוסים מאד, כדי לרכוש פריט זה או אחר. לחלופין יש אפשרות לקנות את המוצרים הנדרשים באתרים שמתמקצעים בתחום זה והם מייבאים את הפריטים בעלי תו התקן המתאימים לרוכבים הישראלים, לאור מזג האוויר הים תיכוני בישראל. 

ברוב המקרים רוכב האופנוע קונה בכל פעם פריטים אחרים וכך עם הזמן הוא משלים את מלוא הצורך שלו במוצרים מעולים שמתאימים הן לקיץ והן לחורף.

השמירה על הבטיחות 

אחד הפריטים החשובים ביותר עבור כל רוכב אופנוע הוא קסדה לאופנוע שהוא מוצר חובה. כל רוכב אופנוע רוכש את הקסדה אשר מתאימה לגודל הגולגולת שלו. חשוב שתהיה התאמה מושלמת כך שהקסדה לא תזוז בעת הרכיבה. כאשר היא צמודה לראש ובגודל המתאים, קיים סיכוי סביר שהיא לא תיפול במהלך הנסיעה ולכן היא תעניק הגנה מלאה לכל רוכב אופנוע בעת החלקה, נפילה או תאונת דרכים.

בנוסף לכך מקפידים לקנות קסדה מרופדת שלא תלחץ, שיהיו בה פתחי אוורור ושלא תכביד במשקלה על ראשו של הרוכב. יש לוודא שלקסדה הספציפית יש תו תקן ישראלי או בין לאומי של המדינה שבה היא יוצרה. 

יש קסדות מעולות שנמכרות עם משקף איכותי תואם, או עם דיבורית לנסיעה בטוחה וכך נוצר סט מושלם עבור רוכב האופנוע. 

הקפדה על קניית ציוד מעולה 

אחד הנושאים האקוטיים עבור רוכבי אופנוע הוא טיבם של הצמיגים. יש להקפיד להתקין רק צמיגים באיכות גבוהה, אשר יעניקו לרוכב יציבות מקסימלית בעת הנסיעה על הכביש או בשטח זאת בהתאם לסוג הרכיבה הנורמטיבית או בעת עיסוק בספורט המוטורי. 

ציוד נלווה לרוכב האופנוע 

כל רוכב זקוק להגנה הן בימי הקיץ והן בימי החורף וזאת כיוון שהוא רוכב נגד הרוח. מצב זה מקשה על הנסיעה ולכן יש חשיבות רבה ללבישה של מעיל ייעודי למטרה זו, אשר מפחית את רמת ההתנגדות ומאפשר נסיעה חלקה ומהירה יותר. 

לכן הרוכב רוכש מעיל עור איכותי אשר נסגר כראוי ובאופן מהודק על הגוף, כמו כן מגיני רוח מעולים, משקפי שמש איכותיות כדי להתמודד עם השמש המסנוורת בשעות מסוימות של היום ובהתאם למסלול הרכיבה.

ליצירת אחיזה מאסיבית בעת הנסיעה, הרוכבים נעזרים בכפפות עור איכותיות וכך הם אוחזים היטב בכידון.

הרוכבים מספרים זה לזה לעיתים קרובות על מוצר ייחודי שקנו בחנות ספציפית או באתר ייחודי והדבר סוחף גם אחרים לקנייה. 

דילוג לתוכן