זוגות צעירים משנים כיוון ועוברים צפונה

אחד החלומות המהותיים של הזוגות הצעירים הוא לגור בדירה משלהם. אך כאשר גרים במרכז הארץ, החלום הזה הולך ומתרחק, כיוון שהעלויות של הדירות בערים השונות הן יקרות מאד. דבר זה יוצר מצבים רבים שבהם זוגות צעירים משנים כיוון ועוברים צפונה. 

היערכות בצפון לקליטת זוגות צעירים 

תנופת הבנייה והפרויקטים של מחיר למשתכן יצרו תאוצה משמעותית עבור הזוגות הצעירים שסוף סוף זכו באחת ההגרלות. המחירים הנמוכים של הדירות לאור העובדה שהקרקע לא עלתה כסף לקבלנים, הובילה לכך שהזוגות הצעירים יכלו לאפשר לעצמם לרכוש נכס. הם שילמו את התשלומים הראשונים באמצעות ההון העצמי שחסכו או קיבלו סיוע מההורים ואת יתרת העלויות הם שילמו באמצעות משכנתא, שההחזרים שלה יהיו לאורך שנים רבות. 

התחושה הנפלאה של רכישת דירה אישית גרמה לאושר רב לזוגות צעירים רבים שנהנו מכל העולמות. הם קנו דירה משלהם והם גרים בה במקום לגור בשכירות. צעד זה מאפשר להם להתחיל לחשוב על הקמת המשפחה בדירה שהיא נעימה וחמימה. מעבר לכך מכיוון שנבנו בניינים רבי קומות רבים בשכונות החדשות של נדל"ן בצפון, הם נהנים מכל המעטפת של הרשות המקומית.

זה מתחיל בשכונות שהן מתוכננות מהיסוד. יש בהן כבישי גישה נוחים מצירי התנועה הראשיים שמאפשרים לצאת ולהיכנס לסביבת המגורים בכל שעה משעות היום. כמו כן פארקים גדולים ומטופחים גני ילדים ובתי ספר חדשים לכל שכבות האוכלוסייה. זוגות צעירים שעוברים צפונה, נהנים מהעובדה שהכול נמצא בהישג יד. מוסדות החינוך, מרפאות ומרכזי המסחר נמצאים בקרבת מקום. זהו יתרון עצום וכך המשפחות הצעירות אינן צריכות לצאת מהשכונה או מהעיר, לסידורים היום יומיים.

איכות חיים במחיר נמוך יחסית 

ההבדל הכספי בין עלות דירה ממוצעת במרכז הארץ מול עלות של דירה בגודל זהה בצפון הוא תהומי. הבדל זה אשר מאפשר לזוגות הצעירים לשלם הון עצמי בסכום מופחת, לקחת משכנתא בסכום קטן יותר ולהחזיר בכל חודש סכום נמוך בהרבה ממה שהם היו אמורים להחזיר אילו קנו דירה במרכז.

הזוגות הצעירים מעוניינים באיכות חיים, במקום עם אוויר צח ולא עם אוויר מזוהם מהפיח של המכוניות, באוכלוסייה איכותית ובסביבת מגורים מתוכננת שמעניקה להם את כל היתרונות. לכן כאשר הם בוחנים זאת, ההחלטה היא חד משמעית לעבור צפונה.

מגורים ועבודה בצפון 

יש זוגות צעירים שממשיכים לעבוד במקום העבודה הקודם שלהם, כיוון שיש מקומות רבים שבהם עובדים רק מהבית ולכן אין זה משנה היכן גרים. במקומות עבודה שעברו לעבודה היברידית, עובדים בחלק מהימים מהבית ובימים אחרים אפשר להגיע בנוחות באמצעות הרכבת מערי הצפון לערי המרכז. 

יש גם צעירים שהעדיפו לעזוב את מקום העבודה הקודם ולחפש מקום עבודה חדש בצפון, או לחלופין לבצע שינוי ולעבוד כעצמאי מהבית באופן מלא.

דילוג לתוכן