השפעת חיסונים על מבוגרים

השפעת חיסונים על מבוגרים

חיסון תמיד היה נושא שנוי במחלוקת. יש אנשים, מסיבות דתיות או אישיות, שמסרבים לחיסון בטענה שהוא לא בטוח. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי קובע כי חיסונים הם אחת הדרכים החשובות ביותר למניעת זיהום ומחלות.

לאחרונה התגלה חיסון חדש נגד שפעת שיכול לסייע בהפחתת חומרת התסמינים למבוגרים שנמצאים בסיכון לפתח מחלה חמורה יותר כמו דלקת ריאות או ברונכיטיס. חיסון זה יכול לספק יתרונות בריאותיים למבוגרים מבלי לפגוע ביעילותו עבור ילדים ואחרים שאינם מסוגלים להתחסן בעצמם.

חיסונים הם חלק גדול מחיינו כילדים וכמבוגרים. עבור ילדים, חיסונים הם דרך לשמור על בריאותם ובטוחים מפני מחלות שאולי לא ייחשפו אליהן, אך הם גם מספקים הגנה מפני מחלות מסוימות שהם עלולים להיחשף אליהן בשלב מאוחר יותר בחיים. כמבוגרים, חיסונים יכולים להגן עלינו מכמה מחלות שעלולות לגרום לנו לחלות מאוד או אפילו להרוג אותנו.

אחד הזיהומים הנפוצים ביותר הניתנים למניעה באמצעות חיסון הוא שפעת. נגיפי שפעת מדביקים את דרכי הנשימה ועלולים לגרום לחום, כאבי ראש, כאבי גרון, שיעול וכאבים בחזה. חשוב לכל אחד מגיל 6 חודשים ומעלה להתחסן נגד שפעת בכל שנה כי אפשר להידבק יותר מפעם אחת בשנה. למעשה, כ-65% ממקרי השפעת המבוגרים נובעים מזיהום.

חיסונים הם חלק חשוב בטיפול הבריאותי השגרתי למבוגרים. חיסונים יכולים לסייע במניעת מחלות קשות או מוות ממחלות כמו שעלת, דלקת ריאות, טטנוס ועוד.

ניתן להשתמש בחיסונים לטיפול במחלות מסוימות. לדוגמה, מישהו שחולה בשפעת עשוי להיות מטופל בחיסון המסייע להפחית את חומרת מחלתו או מסייע בהגנה מפני זיהומי שפעת עתידיים.

העלייה של מחלות הניתנות למניעה באמצעות חיסונים במבוגרים נובעת במידה רבה מהיעדר חיסוני ילדות.

חיסונים מספקים הגנה מפני מצבים רבים שאינם נראים בילדות, כגון שלבקת חוגרת, דלקת ריאות, טטנוס ועלת.

מבוגרים עם מערכת חיסון מוחלשת פגיעים יותר למחלות אלו שעלולות להוביל לבעיות בריאות קבועות או אפילו למוות.

לכן, צריך להיות חיסון נרחב יותר בקרב מבוגרים על מנת להגן עליהם מפני בעיות בריאותיות לכל החיים.

חיסונים אינם מיועדים רק לילדים. הם אמצעי מניעה חשוב שיכול לעזור למבוגרים להימנע ממחלות כמו דלקת ריאות ושפעת.

מספר המבוגרים שמתחסנים נמצא במגמת עלייה עקב העלייה במודעות הציבור ליתרונות של חיסון. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצא כי בשנת 2017, אחוז המבוגרים שחוסנו עלה ל-44% מ-37% ב-2007.

חשוב לוודא, כי אם נחשפתם לחולה קורונה מאומת, יש לבצע בדיקת קורונה ביתית בכדי לוודא האם עליכם להישאר בבידוד או להמשיך בשגרה בהתאפ להנחיות ותנאי התו הירוק של משרד הבריאות.

חיסונים היו חלק מחיינו כבר שנים רבות והם עזרו לנו למגר מחלות רבות. אין ספק שחיסונים ממלאים תפקיד חשוב בחייהם של מבוגרים וגם של ילדים.

חלק מהאנשים אולי לא יודעים שיש חיסונים שנעשו במיוחד עבור בני 18 ומעלה. חשוב להבין שמבוגרים זקוקים לזריקות הללו מכיוון שהם עלולים להיות בסיכון להשפעות חמורות ממחלות מסוימות, כגון חצבת או אבעבועות רוח, שהם היו חסינים מפניהם כשהיו צעירים יותר עקב חשיפה או חיסונים קודמים.

דילוג לתוכן