השפעות חיסונים על ילדים

השפעת חיסונים על ילדים

בעזרת חיסונים ילדים יכולים ליהנות מילדות בריאה.

חיסונים הם טיפול רפואי שעוזר למנוע מילדים לחלות במחלות זיהומיות. הם עושים זאת באמצעות חיסון או על ידי מתן צורה מוחלשת של המחלה כדי שיוכלו לבנות חסינות.

חיסונים קיימים כבר למעלה מ-200 שנה והם עזרו להציל מיליוני חיים.

חיסונים הם אחד מאמצעי המניעה החשובים ביותר שניתן לנקוט בילדים. הם יעילים מאוד בהגנה על ילדים מפני מחלות רבות שמסכנות חיים. חיסונים לא רק מגנים על ילדים אלא גם עוזרים להגן על אנשים אחרים מפני מחלות זיהומיות.

אין תופעות לוואי או תגובות שליליות של חיסונים על ילדים אם הם ניתנים נכון. תגובת מערכת החיסון לחיסון זהה לזו שהיתה אם ילד היה נדבק בפועל במחלה נגדה מחוסן.

תגובת המערכת החיסונית לחיסונים יעילה מספיק כדי למנוע חצבת, אדמת, חזרת ואבעבועות רוח לעיתים קרובות עם זריקה אחת בלבד של חיסון שמכיל וירוסים או חיידקים. לילדים שמקבלים את כל הזריקות שלהם תהיה חסינות שנמשכת שנים רבות ולעולם לא יקבלו את המחלות האלה גם אם

חיסונים הם יותר מסתם זריקה בזרוע. הם יכולים להציל חיים לילדים בכל רחבי העולם.

החיסונים מספקים חסינות לילד מפני כמה מהמחלות המסוכנות והמזיקות ביותר כגון פוליו, טטנוס וחצבת. הם לא רק מצילים ילדים ממחלות מסכנות חיים אלו, אלא גם מגנים עליהם מפני מחלות אחרות שניתן למנוע כמו שעלת ואבעבועות רוח.

לכן, יש צורך בהורים לחסן את ילדיהם באופן קבוע. בנוסף דווקא בימים אלו בהם אנו עדים לכך כי ישנו חיסון נגד קורונה שבטוח גם לילדים ומשרד הבריאות אישר את החיסון.

חיסונים יכולים להגן על ילדים מפני מחלות ולעזור להם להחזיר את החיוניות שלהם ולחיות חיים בריאים וארוכים.

ישנם סוגים שונים של חיסונים שניתן לתת לילדים, כגון חיסון פוליו פומי המספק הגנה מפני נגיף הפוליו. חיסונים אחרים הניתנים כוללים חצבת, חזרת, אבעבועות רוח, קדחת צהובה ודיפטריה.

חיסונים הם בין החידושים הרפואיים המוצלחים ביותר בכל הזמנים. הם הצילו מיליוני חיים ומנעו הרבה יותר מחלות קשות.

עם זאת, יש עדיין כמה אנשים שאינם משוכנעים לגבי היתרונות של חיסונים. הדבר נובע בעיקר ממיתוסים שהופצו על ידי קבוצות נגד חיסונים במהלך העשורים האחרונים. אחד המיתוסים הללו הוא שהחיסונים גורמים לאוטיזם שהוכח פעמים רבות כשקרי.

נכון שלחיסונים יש לפעמים תופעות לוואי, אבל בדרך כלל רופאים יכולים לטפל בהם במהירות ובקלות.

יש הרבה דוגמאות שבהן ילדים ניצלו על ידי חיסונים למרות שהיו להם תופעות לוואי – חלקן קלות, אחרות חמורות. ועבור אותם ילדים שכן סובלים מהשלכות שליליות של החיסון, חשוב לזכור עד כמה המצב גרוע יותר

ישנם מספר גורמים שהופכים חיסונים לא מועילים לילדים. למשל, ילדים יכולים לפתח אלרגיות למרכיבי החיסון, או שיש להם מערכת חיסונית חלשה מכדי להגיב היטב לחיסונים.

יתר על כן, חלק מההורים עשויים להאמין שלילדם יש סיכוי טוב יותר להילחם במחלות אם הם לא מחוסנים וזה לא נכון.

השפעות החיסונים על ילדים משתנות בהתאם לגילם, ההיסטוריה הרפואית ומצבם הבריאותי.

דילוג לתוכן