איך לבחור שמפו נגד קשקשים?

שמפו נגד קשקשים

סובלים מקשקשים ומחפשים פתרון יעיל ומוכח לתופעה? ובכן, כ-50% מהאוכלוסייה, נשים וגברים בכל הגילאים, יסבלו מקשקשים בשלב מסוים בחייהם. התופעה שכיחה, ולמרות שגם הרופאים לא בטוחים מה גורם לה, החדשות הטובות הן שניתן לטפל בבעיה באמצעות תכשירים יעילים כמו שמפו לחפיפת השיער, מרכך ייעודי ותוספי תזונה.

שמפו נגד קשקשים הוא הפתרון המומלץ לרוב האנשים הסובלים מקשקשת. השמפו הייעודי מטפל בשיער ובעור הקרקפת, הוא מיועד לשימוש קבוע על מנת להבטיח ראש נקי מקשקשים ויש בו רכיבים אנטי פטרייתיים המונעים תופעות הנלוות לקשקשת כמו גרד ואדמומיות של העור. חשוב לציין כי השמפו הייעודי נגד קשקשים מתאים לכולם, לנשים, לגברים, לילדים ולבני גיל הזהב. עם זאת, יש ברשתות הפארם ובסופרים מגוון תכשירים וסוגי שמפו, לכן חשוב לבחור היטב את השמפו ומומלץ להתמקד רק בשמפו שנבדק והוכח קלינית, המכיל חומרים טבעיים בלבד. 

מה גורם לתופעת הקשקשים?

הרופאים חלוקים בדעותיהם לגבי הסיבות והגורמים לתופעת הקשקשים, ולרוב מייחסים את התופעה לגורמים כגון: רמת טסטוסטרון גבוהה, אקלים קר ויבש, סטרס ממושך, מחלות עור כמו סבוריאה ופסוריאזיס, תזונה לקויה ומחסור באבץ, מלסזיה וכמות גדולה של חיידקים ופטריות בעור הקרקפת.

מה ההבדלים בין הסוגים השונים של שמפו נגד קשקשים?

יש שפע תכשירים נגד תופעת הקשקשת, לכן בחירת השמפו עשויה להיות מעט מבלבלת. בין התכשירים הנמכרים כיום בישראל ניתן למצוא סוגים שונים של שמפו, חלקם מכילים זפת וחלקם מכילים חומרים אנטי פטרייתיים. בנוסף, יש בשוק תכשירים ייעודיים לטיפול נגד קשקשים המכילים סטרואידים, מרביתם יעילים מאוד אך הם אינם מתאימים לשימוש ארוך טווח והם עשויים לגרום לנזק לעור הקרקפת לכן המומחים ממליצים להימנע מהם.

ההבדלים המרכזיים בין סוגי השמפו נגד קשקשים הם:

שמפו ייעודי ומוכח כיעיל – כדאי להשתמש רק בשמפו ייעודי נגד קשקשים שנבדק במחקרים רבים והוכח קלינית כתכשיר יעיל לטיפול בתופעת הקשקשת. שמפו מומלץ לטיפול יעיל ומוכח נגד קשקשים מכיל מרכיבים פעילים כמו Climbazole ו-Zinc Pyrithione, אלו חומרים פעילים שהוכחו מדעית כיעילים במיוחד לטיפול ולמניעת קשקשים. החומר הפעיל Zinc Pyrithione נחשב ליעיל ביותר למניעת הקשקשים, הוא מאזן את קצב התחלופה של תאי העור ותורם לאיזון הפרשת השומן מבלוטות החלב שבקרקפת.

חומרים טבעיים – הבדל משמעותי בין סוגי השמפו שנמכרים בארץ ובעולם הוא רשימת הרכיבים, וכדאי להתמקד בשמפו על בסיס חומרים טבעיים. שמפו איכותי ויעיל לטיפול בקשקשים מיוצר לפי נוסחה בלעדית ומכיל רכיבים טבעיים שיעילותם הוכחה מדעית כחומרים המגנים על הקרקפת בפני יובש, גירויים ואדמומיות.

ללא מלח – מומלץ לרכוש שמפו ללא מלחים המונע קשקשים, מאחר ומלחי סודיום כלוריד פוגעים בשיער ובקרקפת ועלולים להחריף את תופעת הקשקשים. 

שמפו המתאים לסוג העור – כאשר בוחרים שמפו למניעת או לטיפול בקשקשים חשוב לוודא כי הוא מתאים לסוג העור. ניתן למצוא שמפו ייעודי ומוכח קלינית המתאים לסוגי עור שונים כמו עור קרקפת עדין, יבש, מגורה וכו'. 

טיפים לבחירת שמפו נגד קשקשים

בחירה נכונה של שמפו נגד קשקשים תביא להקלה תוך זמן קצר ותסייע לכם להימנע מקשקשים, מגרד ומאדמומיות. כדי לבחור נכון שמפו ייעודי לטיפול נגד קשקשים כדאי להתייחס לטיפים שהמומחים הכינו עבורכם:

  • שמפו לכל גיל – יש תכשירים ייעודיים שונים לילדים, לנשים ולגברים, לכן כדאי לבחור שמפו בהתאמה לגיל האדם.
  • סוג העור – חשוב להשתמש רק בשמפו ייעודי ואיכותי המותאם לסוג העור שלכם, ברשתות הפארם ובחנויות המובילות תוכלו למצוא בקלות שמפו ייעודי המתאים לעור יבש, מגורה, רגיל ועוד. יש גם תכשירים המתאימים לכל סוגי העור. 
  • חומרת הקשקשת – למקרים קלים ובינוניים של קשקשת ניתן להסתפק בשמפו הרגיל נגד קשקשים, אך אם סובלים מקשקשת חמורה מומלץ לעבור אבחון אצל רופא מומחה ולרכוש תכשיר ייעודי לטיפול בבעיה.
  • המלצות וביקורות – כדאי להיעזר בחוכמת ההמונים ולרכוש שמפו ייעודי הזוכה לביקורות חיוביות ולהמלצות רבות.

ותק ואמינות היצרן – מומלץ לרכוש שמפו מתוצרת מותג מוכר ואמין, ועדיף לרכוש את התכשיר מחברה בעלת ותק ומוניטין חיובי בתחום.

דילוג לתוכן