תאונה בדרך לעבודה – איך עו״ד ישמור על הזכויות שלכם?

תאונות עבודה יכולות להתרחש בנסיבות שונות ואחת מהן היא תאונת דרכים, שהיא גם תאונת עבודה. תאונה שכזו יכולה להתרחש הן במקום העבודה והן תוך כדי נסיעה מהבית למקום העבודה ובחזרה לביתו של העובד.

הגדרת תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

לפי המומחה עו״ד תאונות עבודה בצפון, החוק מגדיר את תאונת הדרכים כתאונת עבודה כאשר זו אירעה תוך כדי העבודה ועקב העבודה. כלומר, תאונת דרכים שהתרחשה תוך כדי עבודתו של העובד, תיחשב כתאונת עבודה.

כאשר תאונת דרכים נחשבת עקרונית כתאונת עבודה, יש לנקוט במספר צעדים כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לכם שישולמו מהגורמים הנכונים.

עו״ד שישמור על זכויותיכם במהלך התביעה

עוה״ד בתחום מכיר היטב את החוקים המתייחסים לתאונות עבודה ואת האפשרויות להגשת תביעות פיצויים:

  • חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (משנת התשל״ה – 1975). חוק זה קובע שהתביעה תוגש לפי העיקרון שבסעיף 8 בחוק ונקרא ׳בלעדיות עילת התביעה׳. לפי סעיף זה כאשר העובד חווה נזק גופני בעקבות תאונת הדרכים, יש לפעול קודם כל לפי חוק הפיצויים. זאת בהנחה, שמתקיימים התנאים הבסיסיים כמו רישיון נהיגה וביטוח חובה בתוקף.
  • חוק הביטוח הלאומי (משנת התשנ״ה – 1995). כאשר תאונת הדרכים נקבעה כפגיעה בעבודה, חוק הביטוח הלאומי קובע שהמעסיק של הנפגע נדרש להגיש לביטוח הלאומי טופס הפנייה לטיפול רפואי לעובד, נפגע העבודה (טופס 250 של הביטוח הלאומי). במסגרת זו יוכל הנפגע לקבל טיפול רפואי כנפגע בעבודה. בנוסף, כדי שהביטוח הלאומי יכיר בפגיעה בתאונת הדרכים כתאונת עבודה, יש להגיש גם טופס 211 של הביטוח הלאומי חתום על ידי המעסיק. במקרה העובד הנפגע יזכה בפיצוי בגין היעדרות מהעבודה בהיקף של 75% משכרו החודשי ולכול היותר עד 91 ימים.
  • לאחר תקופת ההתאוששות, אם העובד הנפגע ממשיך לסבול מנכות זמנית או קבועה, הוא יוכל להגיש לביטוח הלאומי תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה (טופס 200 של הביטוח הלאומי). במקרה זה הוא יוזמן לבדיקה בוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, כשזו תחליט אם לקבוע לו נכות זמנית או נכות לצמיתות.
  • סעיף 6ב לחוק הפיצויים קובע שאם דרגת הנכות נקבעה בעקבות הפגיעה שחווה העובד בתאונת הדרכים שהוכרה כתאונת עבודה, זו תהיה קביעה מחייבת. המשמעות היא שאם הביטוח הלאומי יקבע לעובד נכות לצמיתות, תהיה התחשבות בקביעה זו גם בעת הדיון בתביעה האזרחית לפיצויים.

מי מפצה וכיצד נקבע גובה הפיצוי?

משרד עורכי דין בחיפה והצפון ייצג את העובד בתביעתו מול המוסד לביטוח הלאומי (לפי חוק הביטוח הלאומי המכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה), ומול חברת הביטוח הפרטית (לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים).

  • תביעה נגד הביטוח לאומי – תוגש בתוך שנה אחת מתאריך התאונה.
  • תביעה נגד חברת הביטוח –תוגש תוך 7 שנים מתאריך התאונה.
דילוג לתוכן