עריכה והגהה לעבודות אקדמיות – טיפים שכדאי ליישם

אחד השלבים המשמעותיים וזה שאין להקל בו ראש, כאשר כותבים עבודות אקדמיות, הוא השלב של העריכה וההגהה הלשונית. הרי זה ידוע שעבודות אקדמיות נבדקות לא רק על בסיס התכנים שיש בהן, אלא גם על בסיס הסגנון המילולי, הדיוק והנוסח.

בכתבה הבאה, יוצגו טיפים לעריכה ולהגהה. מוכנים? אנחנו מתחילים!

הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה המציעה לסטודנטים שירותי סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, כתיבת סמינריון ועוד.

טיפ מס' 1 – הדפיסו טיוטה של העבודה ובצעו עליה תיקונים

אל תעברו על הטיוטה במחשב. הדפיסו את הדפים והצטיידו במרקר ובעיפרון. עברו על הטיוטה ומצאו שגיאות וטעויות וסמנו אותן. כמו כן, אם מצאתם משפטים לא ברורים, תקנו אותם.  
לאחר שביצעתם את כל התיקונים על הדפים, יישמו אותם גם על הקובץ של העבודה במחשב שלכם.

טיפ מס' 2 – קראו בקול רם את העבודה שלכם

יש המון טעויות שהמוח שלנו נוטה להתעלם מהן, כאשר אנו קוראים את העבודה בשקט. על כן, קראו את העבודה בקול רם. כך במידה וחזרתם על אותה מילה פעמיים או במידה ויש שגיאות כתיב, אתם כבר תשימו לב לכל אלה ותתקנו בהתאם.

טיפ מס' 3 – אל תסתמכו רק על בודק האיות

יש מילים בהן בודק האיות, מסמן שיש שגיאות במילים מסוימות, בעוד שאין. על כן, תסתמכו בעיקר על עצמכם ובדקו איך נכון לכתוב את המילה באמצעות שימוש בגוגל או בכלי "ויקימילון".

טיפ מס' 4 – משתמשים בביטויים או מושגים? תהיו בטוחים במשמעות שלהם

על מנת להעשיר את הכתיבה, אנו עושים שימוש בכל מיני ביטויים ומושגים. לפני שאתם משתמשים בהם, בדקו את המשמעות שלהם. כי יכול להיות שתבחרו להשתמש בביטוי או מושג שיכול לגרוע מהעבודה ובכלל לא להתאים במשמעות למה שהתכוונתם.

טיפ מס' 5 – בחרתם לצטט משפט מאנגלית ולתרגם לעברית? בדקו שהתרגום אכן נכון

נמליץ לכם לבדוק שוב ושוב את המשפטים המקוריים וכמו כן את התרגומים ולוודא שהם אכן תואמים את המסר על כל המשמעויות שלו.

טיפ מס' 6 – קצרו משפטים ארוכים

יש בעיה עם משפטים ארוכים, שכן הם יכול לגרום לאובדן של משמעויות, לחוסר סדר וגם לבלבול. על כן, אם יש לכם משפטים כאלה בעבודה, מומלץ מאוד לחלק אותם למספר משפטים קצרים.
כמו כן, נמליץ לכם גם לרווח פסקאות המדברות על רעיונות אחרים.

טיפ מס' 7 – היעזרו בסיוע מקצועי

אין ספק שתהליך כתיבה של עבודה אקדמית הוא תהליך שכולל תכנון וכמובן מתן תשומת לב להמון פרטים. על כן, במידה ואתם מוצאים את עצמכם מתקשים בתהליך, נמליץ לכם להיעזר בעזרה מקצועית. כיום, יש המון חברות בארץ המספקות שירותי סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות. היעזרו בשירותים הללו וכך תבטיחו לעצמכם ציון גבוה בעבודה. שיהיה בהצלחה!

 

דילוג לתוכן