מתי מומלץ לפנות לייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי_640x426

כל זוג חווה קונפליקטים במערכת היחסים שלו. עבור חלק מהזוגות מדובר במאבקים על כסף, עבור אחרים מדובר באכזבה מחיי המין או מדפוס היחסים המאופיין בוויכוחים מתמידים.

טיפול זוגי, כמו גם ייעוץ זוגי אונליין, יכול לעזור. בניגוד אולי למה שאנשים חושבים, לא מדובר בהצבעה על מי עשה מה או מי אשם, להיפך, טיפול זוגי מספק כלים לתקשורת כך שכל אחד מבני הזוג יוכל לבקש את מה שהוא צריך.

הנה כמה סיבות נפוצות שעשויות לגרום לבני זוג לפנות לייעוץ זוגי כדי לקבל עזרה.

  1. אתם בזמנים שבהם מתרחשים רוב גלי הגירושין

יש זוגות שלאחר שנים של נישואים הפסיקו לתקשר זה עם זה ומתפקדים רק כשותפים לדירה. לפי המומחים, קיימים כמה זמנים קריטיים בהם מתרחשים רוב הגירושים:

  • הפסגה של גל הגירושין הראשון חלה בערך לאחר שבע שנות נישואים.
  • פסגת הגל השני מתרחשת לאחר 21 שנים. גל שני זה הוא גל גירושין שהולך וגדל. כאשר לרוב מדובר בהימנעות ולא בקרבות.
  • אתם רבים על לכסף

כסף הוא תמיד נושא שנוי במחלוקת במערכות יחסים. אבל אם נוסיף לכך גם בעיות המאפיינות את הגיל המבוגר יותר, כמו בעיות בריאות פוטנציאליות, הפחתת כושר ההשתכרות, ונגיע די בקלות לאווירה בשלה לחיכוכים פיננסיים. לדוגמה, אחד המחקרים הראה כי 36% מהנשואים בני 55 עד 64, אמרו שהם מתווכחים בלי סוף בגלל עניינים כספיים.

  • מישהו מכם לא היה נאמן

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לבחירה בטיפול זוגי היא ניסיון לתקן בגידה. אבל קחו בחשבון שבגידה היא לאו דווקא אי נאמנות פיזית. גם להסתיר משהו ולנהוג בחשאיות, זו בגידה רגשית.

לפעמים, בן הזוג מתחבר בפייסבוק עם האקסית שלו, ובטוח שהם סתם מספרים אחד לשני על דברים שקרו להם בחיים, וזה ממש לא מזיק. ואז, פתאום זה הרבה יותר מזה.

  • חיי האהבה שלכם אינם מספקים

חוסר תשוקה בזוגיות ושנים של עשיית אותו הדבר יכולה להפוך את המין לפחות מהנה. לפעמים, אחד מבני הזוג פשוט עייף מדי ומעשה האהבה הופך לעוד דבר שצריך לסמן עליו V ברשימת המטלות. בעיות רפואיות, תופעות לוואי של תרופות ושינויים בגוף (כמו גיל המעבר), יכולים גם הם להקשות על יחסי המין.

  • סגנון ההורות שלכם שונה

זה ששניכם מאוחדים באהבתכם לילדיכם, לא אומר בהכרח ששניכם מחזיקים באותן עמדות בכול הנוגע להורות שלכם. אולי לבן הזוג שלכם לא מפריע כשבן ה-20 שלכם ממשיך להתגורר בבית ומבקש סיוע כספי, בעוד שאתכם זה מרתיח.

אין ספק ששניכם מגיעים מתוך הכוונות הטובות ביותר עבור ילדיכם, אם כי הכוונות הללו עשויות להיות שונות לחלוטין עבור כל אחד מכם. אולי לא תצליחו אף פעם להסכים עם מה שקורה בסופו של דבר, אבל כן כדאי למצוא את הדרך להשלמה עם החלטה שתקבלו יחדיו, כזוג הורים.

דילוג לתוכן