מכירת נכס בתל אביב

מכירת נכס 

כל מכירת נכס כרוכה בקבלת ממון רב ובאופן טבעי בעל הנכס מעוניין לקבל את הסכום המקסימלי עבורו. זו הסיבה שהוא במקרים רבים מזמין דוח מפורט משמאי מקרקעין אשר בוחן את מיקומו הגיאוגרפי של הנכס כמו רחוב, שכונה ועיר מגורים מצד אחד. מהצד השני הוא בוחן את הנכס עצמו מהו גודלו במטרים מרובעים, כמה חדרים, כמה חדרי רחצה, גילו של הנכס, אם מדובר בדירה חדשה ומעוצבת או לחלופין דירה במבנה ישן שלא הושקעו בו כספים, ולכן מי שירצה לרכוש אותה צריך להביא בחשבון עלויות של שיפוץ, החלפת תשתיות ועוד. 

אם הדירה רשומה במשרדי רשם המקרקעין רק על שמו של הבעלים, היא כולה שלו. אך יש גם נכסים שנרכשו לפני שנים רבות בשיטת דמי מפתח . בקונסטלציה זו יש לנכס כמה בעלים אשר כל אחד מהם שילם סכום מסוים לרכישתו. בדרך כלל אחד מהם שילם סכום נכבד יותר השני. הבעלים ששילם סכום נמוך יותר גר בדירה והוא משלם לשותף שלו דמי שכירות חודשיים שהם נמוכים מאד מהמקובל בשוק הדירות בשכירות. לכן כאשר מבצעים מכירת נכס יש התחשבנות בין שני בעלי הנכס וגם עם הקונה במסגרת החתימה על הסכם המכר. 

התנהלות בנושא מכירת נכס 

כל התהליך של מכירת נכס חייב להיות בליווי של עורך דין המתמקצע בנושא מקרקעין. הואט מבצע את העבודה בכמה שלבים אשר כל אחד מהם הוא אקוטי. בשלב ראשון הוא מקבל מידע על הקונה הפוטנציאלי, נתונים על פרטי העסקה כמו שם הקונה וכתובתו, מהו ערך הנכס שיימכר, מהם תנאי התשלום, מה גובה התשלום בכל שלב, אם יש לכסות משכנתא כצעד ראשון, מועד פינוי הדירה ועוד. 

חוזה מכר בין הצדדים 

לאחר שעורך הדין מכין את חוזה המכר הוא מעביר אותו לעורך דין של הקונה והם מנהלים ביניהם משא ומתן על תוכנם של הסעיפים השונים. כאשר קיימת אי הסכמה על הנוסח של סעיף מסוים, מציע כל עורך דין נוסח אחר או מבקש לבטל את הסעיף והם מתנהלים ביניהם באופן מכובד עד שהם מוצאים את הניסוח הנכון ביותר אשר שומר על האינטרסים של כל אחד מהצדדים בעת מכירת נכס וקניית נכס. 

מתווך בביצוע עסקת נדל"ן 

בעלי דירות מעדיפים לבצע עסקת נדל"ן באמצעות מתווך כיוון שהוא מומחה בנושא מכירת נכס. למתווך יש מאגר של לקוחות פוטנציאליים אשר מעוניינים לרכוש דירה באזור ספציפי ולכן כאשר הוא מבצע הצלבת נתונים, אפשר לבצע עסקה מהירה.

מעבר לכך יש לו ידע רב בתחום המקרקעין ולכן במקרים רבים הוא מגשר בין המוכר לקונה ומוצא את שביל הזהב בנושאים אקוטיים ביניהם כמו אופן התשלומים, מועד הפינוי ועוד. בדרך זו הוא מקדם את תהליך מכירת הנכס לחתימת חוזה ועושה כל שניתן כדי שהעסקה לא תתפוצץ.

דילוג לתוכן