מהו שיקום כלכלי?

שיקום כלכלי הוא תהליך משפטי שנועד להחזרת חברה לכושר הפירעון הפיננסי. זהו תהליך שבו החברה מארגנת מחדש את החובות וההתחייבויות שלה מול נושיה, חשוב לדעת שהליך זה נוצר כדי לחסוך לבעלי עסקים את הליך פשיטת רגל שבו בעלי עסקים היו כפופים לחוקים מאוד נוקשים.[מעבר גלישת טקסט]כיצד עובד הליך שיקום כלכלי ואיך הוא עוזר לעסקים להמשיך את דרך הפעולה שלהם ללא עיכובים מיותרים. 

איך זה עובד? 

בשנת 2019 הוחלט חוק שיקום כלכלי אשר נבע מזאת שחברות שנקלעו לחובות גבוהים שלא בכורכם יוכלו לפרוע את החובות בצורה מהירה וככה יוכלו לחזור לפעילות בעת שהחובות מוסדרים מול הנושים השונים.[מעבר גלישת טקסט]הליך שיקום כלכלי מתחיל בזאת שמגישים בקשה עבור פתיחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, חשוב לנו רק להגיד לכם שאם יש לכם תיק פתוח בהוצאה לפועל או שאתם כבר הליך משפטי בהוצאה לפועל פתיחת תיק חדלות פירעון אינו מונע את הליכי הוצאה פועל והתיק מתנהל כהרגלו.[מעבר גלישת טקסט]בזמן תקופת הביניים בית המשפט בודק את הבקשה שלכם ורואה האם להמשיך עם הליך חדלות פירעון או לעצור את ההליך כבר בתחילותו (מקרים כאלה תלויים לשיקול בית המשפט). 

החברה צריכה לפתח תוכנית שיכולה להוכיח שהיא יכולה להיות רווחית ולספק רווחים עתידיים. זה מאפשר לחייבים (הנושים) ולבעלי המניות (בעלי החברה) להסכים אם הם רוצים לעבור תהליך זה של ארגון מחדש של החוב או לא. נדרשת הסכמה של שני הצדדים לתוכנית שיקום כלכלית יעילה. 

בעת הסכמה על הליך שיקום כלכלי 

אם הם מסכימים על כך, ההסכם מתפרסם על מנת שנושים ובעלי מניות אחרים ידעו על ארגון מחדש של החוב המתוכנן הזה, כך שהם יוכלו להחליט אם גם הם ישתפו פעולה או לא.[מעבר גלישת טקסט]בשיקום כלכלי, עתידה של חברה פושטת רגל נקבע על ידי בית משפט. בנקודת זמן זו מוערכים ומופצים נכסי החברה. המטרה של תהליך זה היא להעמיד את החברה על הרגליים כדי שתוכל לייצר שוב סחורות או שירותים.[מעבר גלישת טקסט]השיקום מאפשר אפשרויות שונות לאופן שבו עתידה של חברה פושטת רגל עשוי להיראות. לאחר ששופט קבע כי עסק אינו יכול עוד לשלם את חובותיו, ניתן להקצותו למנהל שינסה למכור את נכסי החברה ולחלק את כל הכספים שנותרו לנושים. אם לא יהיו עוד נכסים או כספים, אז העסק עלול להתחסל וכל הנושים לא יקבלו דבר מההלוואות או ההשקעות שלהם. שיקום, לעומת זאת, מציע אפשרויות נוספות לאופן העתיד של חברות אלו. 

דילוג לתוכן