מדריך העסקת עובדים זרים

מתוך הנחה ששום עסק לא מעוניין להעסיק עובד זר ללא אישור, אם גם אתם מעוניינים להעסיק עובד/מומחה זר, חשוב שתכיר את הנהלים הקשורים לקבלת אשרת עבודה בישראל. אחרי הכול, חיזוק מערך הרגולציה במדינה, וקביעת עונשים חמורים לעוברים על החוק, מרתיעים וגורמים לרבים להכיר את החוק או לקבל ייעוץ משפטי, לפני שהם מעסיקים עובד/מומחה זר במסגרת החוק.

הנכס הגדול ביותר של העסק הוא העובדים שלו. למעשה, לאנשים שאתם שוכרים יכולה להיות השפעה משמעותית על החברה שלכם. העסקת עובדים מכול רחבי העולם היא דרך מעולה לעסקים קטנים, למציאת עובדים מיומנים ביותר ולהתרחבות לשוק הגלובלי. אם אתם רוצים להצמיח את העסק שלכם עם עובדים זרים, כדאי לבדוק את האפשרויות לקבלת אשרות עבודה לעובדים זרים בישראל

יתרונות העסקת עובד זר

עובדים זרים מביאים למקום העבודה בישראל, סט של מיומנויות ונקודות מבט ייחודיות, אם בגלל התרבות שלהם או בגלל ניסיון העבודה וחוויות החיים האישיות שלהם. 

מציאת המועמד המושלם לתפקיד מסוים, היא לפעמים אתגר מורכב, במיוחד אם מדובר במומחה בתחומו. על ידי פתיחת מאגר המועמדים לכישרונות בינלאומיים, הסיכוי שלכם למצוא את האדם האידיאלי למלא את התפקיד בחברה שלכם, גדל.

הנכונות להעסיק עובד זר מאפשרת לכם למצוא מישהו עם הכישורים והמיומנויות שאתם צריכים. 

בנוסף, אם אתם מתכננים להרחיב את העסק שלכם לשווקים בינלאומיים חדשים, עובדים מדינות אלה, המשולבים בצוות העובדים שלכם, יכולים להשפיע לטובה. עובדים מקומיים מכירים היטב את השפה והתרבות במדינתם, טוב יותר מכול עובד ישראלי. גיוס כוח עבודה ממדינות אחרות, כשהעסק שלכם מתרחב לעבר פעילות בינלאומית, יכול להיות בדיוק מה שיבדיל בין התרחבות מוצלחת לבין התחלה קשה ומאתגרת.

מהו התהליך לקבלת אשרת עבודה?

קבלת אשרת עבודה ב1 – כרוכה בתהליך מסוים שכולל 4 שלבים עיקריים:

שלב ראשון: קבלת המלצה מרשות האוכלוסין וההגירה לעבודה בישראל. לגבי עובד זר שהוא מומחה, ההמלצה תתקבל רק לאחר שיחידת ההיתרים ברשות האוכלוסין וההגירה אכן תשתכנע שהעובד הוא מומחה בתחומו, שאין אזרח ישראלי שיכול למלא תפקיד זה, ושהשכר של העובד הזר יהיה כפול מהשכר הממוצע במשק.

שלב שני: הגשת בקשה להנפקת אשרת עבודה והזמנת העובד הזר להיכנס לארץ באמצעות אשרת עבודה. ההזמנה אמורה להגיע לקונסוליה הישראלית במקום מגוריו של העובד הזר.

שלב שלישי: העובד מוסר את הדרכון שלו לנציג בקונסוליה הישראלית במקום מגוריו, ומקבל אשרת עבודה ב 1, כלומר האשרה תקפה בהתחלה רק ל-30 יום. כשיגיע לארץ, האשרה תוארך לשנה.

לפעמים. העובד הזר יתבקש למסור לקונסוליה הישראלית מסמכים נוספים, כמו:

  • בדיקות רפואיות
  • תעודת יושר
  • או תצהירים שונים

שלב רביעי: לאחר שהעובד הזר נכנס למדינה, מונפקת בדרכונו אשרת עבודה לשנה. ניתן לבקש אשרה המאפשרת כניסה רב פעמית, המוחתמת בדרכון בלשכת רשות האוכלוסין. חותמת זו תאפשר לעובד הזר לצאת ולהיכנס לישראל מספר פעמים במסגרת תקופת אשרת העבודה שלו.

דילוג לתוכן