מדיטציה בשכיבה למה ואיך

עבור מי שלא מכירים עדיין את עולם המדיטציה, אנחנו רוצים להגיד לכם כי כעת אתם נחפשים לתרופת פלא של ממש, בלי שום תופעות לוואי וכזו שיכולה פשוט לשרת אתכם מתי שרק תרצו בכך. מדיטציה היא כלי אשר שימש נזירים מהמזרח לפני אלפי שנים ובמאה השנים האחרונות התחיל לעשות את צעדיו הראשונים במערב. המדיטציה או בשמה העברי: 'קשיבות', היא תורה אשר מנסה ללמד את המוח לתת תשומת לב למה שקורה כאן ועכשיו. מחקרים מוצאים כי בערך תשעים וחמש אחוז מהזמן אנחנו עסוקים במה שהיה בעבר ובמה שיהיה בעתיד. כלומר, אנחנו עסוקים במחשבות על מה היינו יכולים לעשות אחרת ואנחנו מלאים בדאגה כלפי מה שיהיה בעתיד. משום שאין לנו שליטה לא על מה שהיה ואין לנו דרך לדעת בוודאות מה יהיה, הרי שהדרך להפחתה של הסבל היא באמצעות מתן תשומת לב למה שמתרחש כעת, עכשיו. אנחנו עוד נדבר בהרחבה על צורות שונות של תרגול, אבל אנחנו רק נגיד כי בעצם, אתם לא צריכים לדעת שום דבר או לעשות איזו פעולה יוצאת דופן. כדי לתרגל, כל שאתם צריכים לעשות הוא להעביר את המיקוד מאינספור מחשבות על דברים אחרים, למה שמתרחש כעת. אם אתם מעט מבולבלים, אל דאגה, נסביר הכל ממש עכשיו. 

איך מתחילים לתרגל מדיטציה בשכיבה במישור הפרקטי 

עוד נדבר על היתרונות הרבים על העבודה הזו בהמשך, אבל אנחנו רוצים קודם לתת לכם את הכלים לתרגול מדיטציה פשוט, בבית או בכל מקום אחר. מה שצריך לעשות הוא לא לעשות. כלומר, כדאי למצוא מקום שקט, מקום בו לא יפריעו לכם בזמן התרגול ולעצום עיניים. בתוך פרק הזמן אותו אתם מקדישים למדיטציה, נסו להעביר את המחשבה ולהתמקד בנשימה שלכם, בתחושות של הגוף ולהיות נוכחים ברגע. זה אולי נשמע פשוט, אבל מהר מאוד תגלו כי למחשבות יש נטייה לנדוד למחוזות אחרים. נסו לא לשלוט עליהן או לכעוס על זה שבאו, בכל פעם בה אתם מבחינים בכך שמחשבה תפסה את תשומת לבכם, עזבו אותה בעדינות ועברו להתמקד בנשימה. מדיטציה בשכיבה יכולה להיות מצויינת עבור מי שקשה להם לשבת בסיכול רגליים ובגב ישר או עבור מי שמחפשים את הדרך לתרגל רגע לפני שהם מתחילים את היום או ממש לפני שנת הלילה. מדיטציה בשכיבה מאפשרת לכם להתחיל או לסיים את היום בתהליך ניקוי כזה של המחשבה והנשמה. בנוסף, מי שסובלים מקשיי שינה או מי שרוצים לנצל עוד רגע של שקט בלי להעיר את הילדים, יכולים פשוט להישאר רגע במיטה ולתרגל. אגב, אם אתם מאבדים ריכוז במהלך יום עבודה, נסו למצוא מקום בו תכלו לתרגל מדיטציה בשכיבה ואפילו להרים רגליים. האפקט של המהלך הזה, גם אם תמצאו עבורו רק כמה דקות ספורות, יכול לשנות לכם את כל היום. 

על היתרונות הרבים הטמונים בעבודה על קשיבות 

העברה של המחשבות למה שמתרחש כאן ועכשיו ותרגול באמצעות הנשימה, יכולים להביא לשינויים מרחיקי לכת בטווח המיידי ובטווח הארוך. מחקרים רבים מצאו כי תרגול פשוט של חמש דקות בכל יום, יכול להביא ליתרונות הבאים:

  • עליה ברמות האושר
  • הפחתה של תחושות מתח או דאגה. 
  • חיזוק המערכת החיסונית. 
  • מתרגלים נהנים משינה איכותית וטובה יותר. 
  • שיפור המיקוד והריכוז. 
  • מתרגלים רבים הופכים יצירתיים יותר בזכות תרגול קבוע. 

והיד עוד נטויה. מדהים לגלות עד כמה מדיטציה בשכיבה היא דבר כל כך פשוט ועד כמה תרגול יום, יומי יכול להשפיע על שיפור חיי היום, יום של כל מתרגל ומתרגלת. דווקא בעידן שלנו, בעידן בו רבים מאיתנו פשוט מחוברים כל הזמן למסכים, חדשות רעות ושעה שכולנו פשוט מוצפים במידע בו אין לנו צורך. יש משהו כל כך טבעי ומיוחד בהזדמנות לקחת קצת זמן, להתרחק מכל הסחות הדעת ולהתמקד רק בנשימה. 

דילוג לתוכן