למצוא עבודה ללא ניסיון – מאתגר אך אפשרי

למצוא עבודה ללא ניסיון – מאתגר אך אפשרי

במדינת ישראל, ובמיוחד במציאות הכלכלית המאתגרת של היום, קיימים אנשים רבים אשר מחפשים עבודה – לעיתים גם במשך שבועות וחודשים ארוכים. אוכלוסייה אשר מתקשה במיוחד למצוא עבודה, היא אנשים ללא ניסיון בתחום שבו הם מעוניינים לעבוד: בדרך כלל אלו יהיו סטודנטים שסיימו ללמוד ומחפשים עבודה ראשונה בתחומם, או אנשים שבשל סיבות כאלו ואחרות בוחרים לשנות את הקריירה שלהם. כך או כך, מדובר בתהליך מאתגר ומתסכל, אבל למרות האתגרים, תתפלאו לשמוע שישנם מקומות עבודה שבהם חוסר ניסיון הוא דווקא יתרון. כאן תוכלו למצוא את כל המידע על הנושא.

למה לפעמים חוסר ניסיון הוא יתרון בחיפוש עבודה?

טבעי והגיוני שתשאלו את השאלה הזו, במיוחד לאור העובדה שהתרגלנו לשמוע את המילים "דרוש ניסיון" בתיאורי משרה שונים, לעיתים קרובות אפילו בצירוף מספר שנות הניסיון הדרוש. למרות זאת, חוסר ניסיון עשוי להוות יתרון עבור מעסיקים, שכן מבחינתם הם יכולים להכשיר אתכם לפי הסטנדרטים והתקנות שלהם – בעבודה כמו מפעיל מכונה למשל, המעסיק ירצה לוודא שהעובדים שלו לא מגיעים עם תפיסות מוטעות לגבי תפעול המכונות, ויעדיף עובדים חסרי ניסיון כדי שיוכל להכשיר אותם בצורה המדויקת והנכונה ביותר.

חוסר ניסיון יכול להיות גם יתרון עבור העובד, שכן משרות רבות אשר מחפשות עובדים ללא ניסיון מציעות לכם גם הכשרה מקצועית על חשבון המעסיק.

למה כדאי לבחור בעבודה הכוללת הכשרה?

מה היא בעצם עבודה הכוללת הכשרה? מסלול כזה לוקח עובדים חסרי ניסיון והכשרה, ומעביר אותם קורסים, לימודים או הכשרות מקצועיות משלל סוגים, עם הבטחה לעבודה בסוף הלימודים. לעיתים קרובות גם תקופת ההכשרה תזכה אתכם בתשלום מהמעסיק. כך, למשל, אם אתם מעוניינים בעבודה של מפעיל מכונות, וההכשרה לתפקיד כוללת נניח 100 שעות לימוד, תקבלו לא רק משרה מובטחת בסיום ההכשרה – אלא גם תשלום על 100 שעות אלו.

מעבר ליתרון הברור, שהוא כמובן מציאת עבודה ואפילו קבלת תשלום על שעות ההכשרה, עבודה הכוללת הכשרה תעניק לכם מקצוע לחיים. במקום לשלם על הכשרה או קורס מכספכם האישי ולאחר מכן לחפש עבודה בתחום, כאן תוכלו לסיים את הקורס ולהתחיל לעבוד ישירות, וכך לצבור ניסיון ומומחיות בתחום שאותו בחרתם – ולבנות לעצמכם קריירה מצליחה בו. מסלולים כאלה נפוצים בשלל תחומי קריירה – כגון מכניקה, עזרה ראשונה, שירות לקוחות ועוד.

איך אפשר למצוא עבודה שלא דורשת ניסיון?

ישנן כמה שיטות למצוא משרות שלא דורשות ניסיון, ובמיוחד עבודות אשר כוללות הכשרה על חשבון המעסיק. קודם כל, תוכלו להשתמש במנועי חיפוש קלאסיים כמו גוגל, שיובילו אתכם אל מגוון מקורות – לוחות דרושים, פורומים, ואתרים אשר בהן מתפרסמות משרות. בנוסף, אם ברשותכם משתמש פייסבוק, תוכלו להיכנס למגוון קבוצות דרושים, שלעיתים קרובות מחולקות לתחומי עבודה או לאזורים מסוימים בארץ.

לאחר שהגעתם אל מקורות אלו, כנראה שתצטרכו לצמצם את החיפוש שלכם – על מנת להגיע למשרות ללא ניסיון אשר מתאימות לכם. התחלה טובה היא לחפש את הביטויים הרלוונטיים, כמו למשל "לא דרוש ניסיון", או "הכשרה על חשבון המעסיק", ואפילו "משרה מובטחת בסיום ההכשרה".

דילוג לתוכן