למה לא לתת לילדים משחקי מחשב?

ילדים אוהבים משחקי מחשב. הם תמיד היו הבילוי המועדף על ילדים רבים. עם זאת, נותרה השאלה האם מתאים לילדים לשחק במשחקי מחשב או לא.

משחקי מחשב הם נושא מעניין לחקור כשחושבים באמת על ההשפעה הפוטנציאלית שיכולה להיות להם על התפתחותם של ילדים. ישנם יתרונות רבים שיכולים להגיע ממשחקי וידאו ויש גם כמה חסרונות שיש לקחת בחשבון לפני שנותנים לילדכם לשחק בהם.

יש הרבה מחקרים שמראה שמשחק משחקי וידאו יכול להזיק למוח. זה יכול לגרום להתמכרות, תוקפנות ובעיות קשב. זו הסיבה שהורים רבים מהססים לתת לילדיהם משחקי מחשב.

עם זאת, לא רק הסיכון של משחקי מחשב גורם להורים להסס לתת לילדיהם אותם. ישנם גורמים נוספים כמו היעדר בקרת הורים ודאגות לפרטיות באיסוף נתונים.

יש הרבה סיבות למה לא לתת לילדים משחקי מחשב. אחת הסיבות העיקריות היא שילדים יכולים להתמכר אליהם וזה מוביל למגוון של בעיות בריאותיות.

משחקי מחשב הואשמו גם בתרומה לעלייה במספר הירי בבתי ספר, כמו גם להגברת הבעיות החברתיות כמו בריונות ודיכאון.

סיבה נוספת מדוע לא לתת לילדים משחקי מחשב היא בגלל שהם יכולים להסיח את הדעת ולהוריד מיומנויות חשובות אחרות כמו קריאה, כתיבה ומתמטיקה. . הסטריאוטיפ שמשחקים רעים לילדים אינו נכון. הם יכולים להיות מועילים ולא רק בזבוז זמן. אין גם ראיות מדעיות התומכות בטיעון שמשחק גורם להתנהגות אלימה.

משחקי מחשב אינם פתרון לבעיות עם ילדים כיום. הם אינם טובים לבריאותם הפיזית והנפשית של ילדים. הם אינם מקדמים למידה, יצירתיות או פתרון בעיות.

ילדים נוטים יותר להיות מוסחים מהטלפונים והמחשבים שלהם במקום לעסוק בפעילויות גופניות כמו ספורט. הבעיה היא שככל שהם מבלים יותר זמן על המסכים האלה, כך הם מבלים פחות זמן בפעילויות אחרות ובאינטראקציה עם חבריהם.

למרות שזה אולי נראה כמו רעיון טוב לתת לילדים משחקי מחשב, זה יכול למעשה להזיק לבריאותם ולהתפתחותם. ילדים שמשחקים במשחקי מחשב גם נוטים יותר לחוות דיכאון, חרדה ותוקפנות.

ישנם כמה פתרונות שהורים יכולים להשתמש בהם כדי להגביל את זמן המסך לילדים. פתרון אחד הוא לקיים תוכנית מדיה משפחתית שבה כולם מגבילים את סוגי המדיה שהם צורכים בשעות מסוימות ביום, כמו במהלך ארוחת הערב או לפני השינה.

בעבר, הורים ניסו להגביל את הזמן שהילדים מבלים במחשבים ובמשחקים. אבל עם הדור החדש של המשחקים, אי אפשר להכחיש שילדים משחקים יותר מתמיד. השאלה היא: למה לא לתת להם משחקי מחשב? סיבה אחת יכולה להיות שהתגלה שמשחק משחקי מחשב יכול להביא לתחושת למידה ותגמול, מה שתורגם לעלייה בציונים בבחינות. סיבה נוספת היא שההתמקדות הגדולה יותר בריבוי משימות בקרב הילדים של היום עשויה לגרום לכך שהם מתעניינים יותר במשחקי מחשב מאשר בפעילויות אחרות. ישנם סוגים רבים ושונים של משחקי מחשב עבור ילדים, אך לעתים קרובות הם מתמקדים במגוון נושאים. סוג אחד של משחקי מחשב שקיים היום בשוק נקרא "משחקי אימון מוח". משחקים אלה יכולים לעזור לשפר את הקשב, הריכוז והזיכרון. אנשים מסוימים עשויים גם לטעון שמשחקי מחשב אינם יעילים או מתאימים לילדים כפי שהם למבוגרים מכיוון שקל להתמכר.

נכתב בשיתוף צוות המומחים מבית dg keys המובילים את עולם משחקי המולטימדיה בישראל.

דילוג לתוכן