השתלת שיער – לבחור את המנתח הנכון והמקצועי ביותר

השתלת שיער היא הליך כירורגי המשתמש בזקיקי שיער מיקרוסקופיים מהחלק האחורי של הקרקפת כדי לספק כיסוי לקרחות, שיער דליל או אזורים של התקרחות.

הסיכונים להשתלת שיער יכולים להיות מינימליים אך חשוב לדעת מה יכול לקרות אם תעבור הליך זה. הסיכון הנפוץ ביותר הוא שאולי לא תקבל את התוצאה הרצויה מכיוון שהקרקפת שלך לא מתאימה לצמיחת שיער.

סיכונים להשתלת שיער הם דאגה שכיחה עבור מטופלים שעברו השתלת שיער. הסיבה לכך היא שיש סיכוי להצטלקות קבועה, שיכולה להוות בעיה עבור אנשים מסוימים. עם זאת, עם אמצעי הזהירות הנכונים, ניתן למזער את הסיכון הזה והשתלת השיער שלך אמורה לעבור בצורה חלקה.

עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובמדעי הרפואה, השתלות שיער הפכו פופולריות יותר מאי פעם. התהליך הזה של החזרת השיער הטבעי לשיער חדש הפך לקל יותר מאי פעם, אבל הם כרוכים בסיכונים – גם אם עושים הכל נכון.

הסיכון השכיח ביותר הנובע מהליך זה הוא צלקות – צלקות קבועות בקרקפת שעלולות להשפיע על איך אתה נראה או מרגיש לגבי עצמך. זה יכול להיות נכון במיוחד אם יש לך עור דק או רקמת קרקפת רגישה ואינך זהיר בבחירת המנתח המתאים להליך.

איך מתבצעת השתלת שיער

השתלת שיער היא הליך כירורגי המחליף את זקיקי השיער בקרקפת ברקמה בריאה מאזור תורם. אזור התורם הנפוץ ביותר להשתלות שיער הוא מהחלק האחורי של הראש, אך מטופלים מסוימים עשויים גם להיות מסוגלים לקבל שתלים מהחזה, הבטן או הרגליים.

תהליך השתלת שיער הוא כדלקמן:

שאיבת שיער: כאן מסירים את השיער מאזור התורם.

הכנת אזור התורם: העור והקרקפת מנוקים לפני הנחת השתלים.

השתלה: השתלים מושתלים לאחר מכן על אזור המקבל.

האזור המקבל את ההזרקה ינוקה ולאחר מכן יכוסה בתחבושת כדי למנוע זיהום.

התחבושת תוחלף כל יום עד שהיא תיפול מעצמה.

לאחר שבועיים, המטופל עשוי להתקלח או לחפוף את שיערו ללא חשש לנזק לזקיקי השיער החדשים.

איך להתנהל אחרי השתלת השתלת שיער

לאחר השתלת שיער, שיער המטופל יצמח בחזרה עבה ומלא יותר. עם זאת, על המטופל לדאוג לשיער החדש שלו כדי לוודא שהוא יצמח בחזרה בריא וחזק.

לאחר השתלת שיער, המטופל עלול לחוות כמה תופעות לוואי כגון:

  • שיער נושר מהזקיקים
  • הקרקפת נעשית מגרדת
  • כאבי ראש
  • אדמומיות או גירוי בקרקפת.

לאחר השתלת שיער, חשוב לשמור על תזונה נכונה ומשטר פעילות גופנית. חשוב גם לשמור על לחות הקרקפת ולהגן על השיער מפני גורמים חיצוניים כמו חום ושמש.

חשוב לדאוג לקרקפת גם לאחר השתלת שיער. זה כולל שטיפת הקרקפת עם שמפו פעמיים ביום, שימוש במרכך לאחר כל כביסה, והימנעות מתסרוקות צמודות שמפעילות לחץ על הקרקפת.

המאמר בשיתוף נותנים בראש המומחים המובילים בישראל לביצוע השתלות שיער.

דילוג לתוכן