השקעה בחברות טכנולוגיה

ההשקעות בחברות טכנולוגיה נמצאות במגמת עלייה. ההשקעה העולמית בחברות טכנולוגיה גדלה ב-16% ל-1.5 טריליון דולר ב-2017, בהשוואה לשנת 2016. ב-2018 גדל מספר העסקאות ב-3% וגם היקף העסקה הממוצע גדל ב-7%.

במאמר זה, נסקור כמה מהמגמות העיקריות שמעצבות את הנוף הטכנולוגי העולמי ומה המשמעות של זה עבור המשקיעים.

השקעה בחברות טכנולוגיה היא אסטרטגיה בעלת סיכון גבוה עם תגמול גבוה. חברה שמשקיעה בחברות טכנולוגיה לוקחת על עצמה את הסיכונים והתגמולים הללו. חברות טכנולוגיה משקיעות בחברות טכנולוגיה אחרות כדי להרחיב את טווח ההגעה שלהן, לבצע רכישות עבור כישרונות או כדי לגוון את תיקי המוצרים שלהן.

השקעה בחברות טכנולוגיה יכולה להתבצע באמצעות חברות הון סיכון או על ידי קניית מניות מהשוק הציבורי. חברות הון סיכון מסוכנות יותר מכיוון שהן משקיעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים עם הכנסה קטנה עד ללא הכנסה. רכישת מניות מהשוק הציבורי היא פחות מסוכנת אך אינה מעניקה תשואה גבוהה כפי שמשקיע ההון סיכון היה רואה.

ביג טק 50 – השקעה בחברות טכנולוגיה

Big Tech 50 הוא דירוג שנתי של חברות הטכנולוגיה הפרטיות היקרות ביותר. החברות ברשימה זו מדורגות לפי הערך הנוכחי שלהן, כאשר 10 המובילות שוות הכי הרבה.

ה-Big Tech 50 היא רשימה שמדרגת את חברות הטכנולוגיה הפרטיות היקרות ביותר לפי השווי הנוכחי שלהן, כאשר 10 המובילות שוות הכי הרבה. הדרך היחידה של חברה להיכנס לרשימה זו היא אם היא מוערכת ביותר ממיליארד דולר נכון לנובמבר 2017.

ה-Big Tech 50 היא רשימה של חמישים החברות האמריקאיות הגדולות במונחים של שווי שוק.

הרשימה של השנה כוללת שמות בית רבים, כמו אפל, אלפבית, אמזון, מיקרוסופט ופייסבוק. זה כולל גם כמה חברות שפחות מוכרות לציבור אבל הן עדיין ענקיות בפני עצמן. לדוגמה, אורקל היא חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם ואינטל היא אחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם.

ה-Big Tech 50 היא רשימה של 50 החברות המשפיעות ביותר בעולם. הדירוג מבוסס על השפעתם המשולבת על הכלכלה העולמית, החברה והפוליטיקה.

רשימה זו הורכבה על ידי צוות של למעלה מ-30 אקדמאים, עיתונאים ומנהיגים עסקיים מובילים. הדירוג נקבע על ידי מערכת נקודות שלוקחת בחשבון נתונים פיננסיים, תחזיות גודל וצמיחה של החברה, חדשנות טכנולוגית, רוחב ועומק המוצרים או השירותים המוצעים לצרכנים והשפעה על תעשיות אחרות.

השפעת חברות טכנולוגיות על הכלכלה

חברות טכנולוגיה ממלאות תפקיד גדול בכלכלה. הם אחראים ליצירת מקומות עבודה ולצמיחה כלכלית. לדוגמה, גוגל יצרה יותר מ-100,000 מקומות עבודה, ופייסבוק אחראית ליותר ממיליארד דולר בשכר.

לחברות הטכנולוגיה הייתה השפעה משמעותית על הכלכלה. הם תרמו לפריון ולצמיחה של מדינות, כמו גם לפיתוח טכנולוגיות וחידושים חדשים.

קשה למדוד עד כמה חברות טכנולוגיה תורמות לצמיחה כלכלית, אבל ברור שהן ממלאות תפקיד חשוב בתחום זה. למשל, הם אחראים ל-20% מכל היצוא של ארה"ב ומעסיקים מספר לא מבוטל של אנשים בארגונים שלהם.

האינטרנט שינה את הדרך בה אנו חיים, עובדים ומתקשרים. זה גם שינה את הדרך שבה אנחנו עושים עסקים.

חברות טכנולוגיה הגיעו לשלוט בכלכלה, והן מהוות חלק גדול מהתמ"ג.

כמה מומחים מאמינים שחברות טכנולוגיה ימשיכו לצמוח ולהשפיע עוד יותר על החברה שלנו בעתיד.

דילוג לתוכן