החגים כבר כאן – כך תוכלו לעזור לאלו שאין להם

חגי תשרי הם תקופה של אופטימיות רבה מצד אחד וחשבון נפש מעמיק מצד שני. ראש השנה, כמו כל התחלה חדשה, מעורר אצלנו ציפיות לתקופה טובה יותר, ומיד אחר כך מגיע יום הכיפורים ואיתו המחשבות הרבות ובעיקר חיפוש המקומות בתוכנו שכדאי לשנות. החגים הם גם נקודת זמן מצוינת לחשוב על אלו שאין להם, ולמצוא דרכים לעזור להם – כדי שכולם יוכלו לחגוג כהלכה ובאופן כללי לחיות ברווחה.

יש לכם חפצים שאתם לא צריכים? זה הזמן לתרום

דרך אפקטיבית אחת לעזור למי שהגורל פחות חייך אליו ושסובל ממחסור של ממש היא לתרום חפצים שיש ברשותכם ושאתם כבר לא זקוקים להם. אלה יכולים להיות בגדים שכבר לא מתאימים למידות הגוף שלכם (או של הילדים כמובן). אלה יכולים להיות גם בגדים שפעם אהבתם והיום כבר פחות, ואין טעם שישכבו סתם בארון ללא שימוש. אלה יכולים להיות גם רהיטים משומשים או מכשירי חשמל ישנים – אם החלטתם למשל להתחדש במערכת ישיבה לסלון, את הישנה כדאי לתרום לנזקקים. למעשה כל פריט שאתם כבר לא זקוקים לו יכול לסייע לאחרים, כל עוד הוא במצב סביר.

שיפוצים קלים בדירות של משפחות מועטות יכולת

דרך נוספת לעזור לאלו שאין להם היא באמצעות שדרוג הדירה שבה הם גרים. לפעמים אפילו "רק" צביעה מחדש של קירות ותיקונים קטנים חיוניים משפרת באופן משמעותי את ההרגשה – ומסייעת למשפחות מועטות יכולת ליהנות מאווירת חג גם כשיש קשיים כלכליים. סוג כזה של עשייה ועזרה יכול להיות רלוונטי מאוד גם עבור קשישים שבאופן טבעי מתקשים לבצע פעולות פיזיות שעבורכם דורשות מאמץ קל והשקעת זמן מינימלית.

שיעורים פרטיים בהתנדבות

ילדים ממשפחות מבוססות זוכים במקרים רבים לדחיפה משמעותית בלימודים ממורים פרטיים. יש כמובן גם הרבה מאוד ילדים עם פוטנציאל עצום שלא זוכים לממש אותו עקב המצוקה הכלכלית. מתן שיעורים פרטיים בתחום שאתם מומחים בו, ובעצם לא חובה להיות מומחים כדי לקדם ילדים או בני נוער, הוא עוד דרך מועילה מאוד לתת לאחרים.

תרומה כספית

לתת תרומה למשפחות נזקקות זו מצווה של ממש. כדאי כמובן לגלות נדיבות לאורך כל השנה, וכשהחגים כבר כאן, מתעצמת המשמעות של התרומה. אמנם מן הסתם מחסור כלכלי מכביד על המשפחות בכל נקודת זמן, אבל כשבבתים אחרים חוגגים את ראש השנה ברוב פאר והדר, ואילו על שולחן החג של אותה משפחה כמעט ואין אוכל, הפער מייצר צער רב במיוחד.

חלוקת סלי מזון

לקראת החגים, התרומות הכספיות מתורגמות ברובן לרכישת מוצרי מזון וארגון סלים של מוצרי יסוד ומאכלים נוספים שיאפשרו ארוחת חג כהלכתה. לאחר שהסלים מוכנים, נדרש עוד מאמץ כדי לחלק אותם למשפחות שמצפות להם, ולכן עוד פעולה שתוכלו לעשות למען אלו שאין להם היא להתנדב לחלק את הסלים.

דילוג לתוכן