דרכים להתמודדות עם בדידות בגיל השלישי

הבדידות יכולה להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית והגופנית של אנשים בגיל השלישי. בדידות כזו יכולה להתרחש לעתים קרובות לאחר אובדן בן או בת הזוג, כשהאדם המבוגר מתגורר לבדו בבית, בפעם הראשונה בחייו מזה שנים רבות.

אם גם אתם מתמודדים לעתים קרובות עם תחושות קשות של בדידות יש לנו כמה דרכים שיוכלו לשפר את החיים החברתיים שלכם ולאפשר לכם להרגיש מחוברים יותר לאהובים שלכם.

לאמץ דברים חדשים

למרות שאנשים מבוגרים רבים נעזרים בטלפון הנייד כדי להעסיק את עצמם, להתעדכן, לקרוא או להגיב במדיה החברתית, עדיין אחד הצעדים הראשונים בהתמודדות עם בדידות בגיל מבוגר הוא יצירת אינטראקציה ממשית עם אנשים אחרים שתאפשר להם להרגיש מחוברים יותר לחברה.

איך עושים זאת? למשל, בוחרים בתחביב או בפעילות ומשתתפים בחוגים, למשל במתנ״ס המקומי, כדי לפגוש אנשים עם תחומי עניין דומים כמו גינון, בישול, תפירה, הליכה ועוד.

בדידות מתפתחת לעתים קרובות בקרב מבוגרים שבני המשפחה שלהם רואים אותם רק כשזה מתאים להם. אם גם אתם לא חווים מפגשים משפחתיים תכופים שיוכלו להקל על תחושת הבדידות שלכם, השתמשו בפלאי הטכנולוגיה. למשל, השימוש באייפד מיני אפל קל משקל, שנוח להסתובב אתו ברחבי הבית, מאפשר לכם לשוחח עם בני המשפחה, לראות אותם על המסך, ולא להרגיש לבד. 

להתרועע עם אנשים חדשים

אם אתם יכולים, צאו לבית הקפה או לגן העירוני, לכו ברגל או עלו על האוטובוס ונצלו את כרטיס הנסיעה בחינם שלכם. יציאה מהבית לעתים קרובות פותחת הזדמנויות חדשות לאינטראקציות עם אנשים.

אפילו חיוך וברכת ׳בוקר טוב׳ לשכן או לאדם שאתם פוגשים בסופר, יכולים להיות התחלה של ידידות נחמדה. נסו לקיים כמה שיותר אינטראקציות קטנות שכאלה בכול יום. שאלו אנשים שאלות כדי לפתוח איתם בשיחה. ואל תגבילו את עצמכם רק לאנשים בגילכם. די מהר תגלו שגם צעירים רבים מעריכים חילופי דבירם קצרים.

אם הבית יותר מדי שקט לכם, תוכלו לקחת לעצמכם בן לוויה שיחיה אתכם, כמו חתול או כלב. בעלי חיים יכולים להיות חברה נהדרת. רק בחרו בחיית המחמד שמתאימה לאורח החיים וליכולת הגופנית שלכם.

קחו יוזמה כדי להתרועע

הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם בדידות בגיל מבוגר היא להזמין אליכם בן משפחה או חבר לכוס קפה. קחו יוזמה ושמרו על קשר עם חברים ובני משפחה, ואם לא קשה לכם, נסו ליידע אותם שאתם מרגישים קצת בודדים.

למבוגרים רבים קשה להודות בבדידות, אבל האנשים היקרים לכם ירצו לדעת זאת ולפעול כדי להקל עליכם ולאפשר לכם להרגיש טוב יותר. 

להתגבר על הבדידות בגיל השלישי

לאחר שהצטרפתם למספר חוגים, יצאתם לכמה טיולים בעיר והזמנתם אנשים לביתכם, רשמו את האירועים האלה ביומן. יומן עמוס יצביע על כך שיש לכם למה לצפות, והוא יכול להיות שימושי כשיזכיר לכם להמשיך ולשמור על הקשר עם אנשים.

דילוג לתוכן