דרכים טבעיות לטיפול בפצעי בגרות

דרכים טבעיות לטיפול בפצעי הבגרות

פצעי הבגרות לא אסתטיים, מגרדים, מציקים ויכולים להותיר צלקות על העור וכן גם צלקות נפשיות אצל מתבגרים. הבשורות הטובות הן, שפצעי הבגרות נעלמים עם הזמן, הבשורה היותר טובה שניתן לעזור לתופעה של פצעי הבגרות לחלוף מהר יותר.

אם נודה באמת, היחידים שמבחינים בפצעי הבגרות הם רק מי שיש לו את הפצעים,למרות זאת, פצעון אחד אצל מתבגר, יכול להיראות כמו "סוף העולם". לכן, ריכזנו טיפים חשובים ודרכים טבעיות לטיפול בפצעי הבגרות. (וניתן לקרוא עד עוד באתר כללית)

מהם פצעי הבגרות ואיך מטפלים בהם?

האקנה המכונה "פצעי בגרות", הם פגעיים דלקתיים של בלוטות החלב וזקיק השיער. הם מתחילים בדרך כלל בתקופת גיל ההתבגרות בגלל תגובה של הגוף להוררמון הטסטוסטרון. מעל ל- 80% מהמתבגרים סובלים מאקנה. פצעי הבגרות נוצרים שבלוטות החלב מעיצות את הפרשת השומנים. השומנים משתלבים עם תאי העור המתים או לכלוך חיצוני אחר, מצטברים מתחת לנקבובית של זקיק השיער שהופכות למדגרה    שבה יכולים להתרבות החיידקים.

פצעי הבגרות מופיעים על העור כאשר מתרחשים שינויים הורמונליים בתקופת גיל ההתבגרות, כמו מחזור חודשי ובבתקופה מאוחרת יותר הריון ולידה. בנוסף לכך, שימוש בתרופות סטרואידיות, הצטברות תאי עור מתים ופעילות יתר של בלוטות הכליה והחלב מגבירות את הופעת הפצעים – כמו שחושבים בכתבה על טיפול באקנה ב YNET.

כיצד ניתן לטפל באופן טבעי באקנה?

·       לשתות הרבה מים – דרך טבעית ויעילה לטיפול בפצעי הבגרות היא שתייה מרובה של מים. שתיה של משקאות ממתוקים ומוגזים המכילים צבעי מאכל עלולים לגרום לתגובות הורמונליות שיעודדו את הופעת פצעי הבגרות אצל בני הנוער. כמו כן ,מומלץ להימנע משתיה של משקאות סחוטים וטבעיים מכיוון שכמות הסוכר במשקאות הללו הינה גבוהה .

·       שיער אסוף – מומלץ לאסוף את השיער ולהרחיק אותו מהאזורים של הפנים עם פצעי בגרות. מכיוון שהשיער מושך אליו חיידקים שנמצאים על הפצעונים ומעביר אותם לנקבובית. מה שעלול לגרום להופעת פצעונים נוספים והתפשטות פצעי הבגרות על העור.

·       להימנע ממתחים ולחצים – בגיל ההתבגרות יש הרבה מתחים וחרדות כמו- חברים, בני זוג, מבחנים ועוד. שמתבגרים נמצאים במצב של לחץ ומתח נפשי זה משפיע ישירות על הופעתם של פצעי הבגרות.

·       להעניק לעור הרבה לחות – חשוב מאוד לשמור על הלחות בעור על מנת למנוע את הופעת הפצעונים. רבים חושבים ששימוש בקרם לחות מעודד את הופעת פצעי הבגרות על העור. לא רק שהמיתוס הזה מוטעה, יתרה מזאת, שימוש בקרם מיוחד לטיפול באקנה או לעור שמן הכרחי לשמירה על בריאות העור, מניעת יובש בעור וטיפול בפצעונים. ההמלצה היא להשתמש בקרם לחות שאינו שומני על מנת שיאזן את השומן שמצטבר בנקבוביות וגורם להופעת הפצעונים. נוסף לכך, חשוב להקפיד לעשות שימוש בקרם לחות וקרם הגנה נגד השמש היעודי לעור שומני ונוטה לפצעונים. קרם לחות שאינו מותאם לטיפול באקנה מצד אחד, יעניק לעור לחות אבל מצד שני יגביר את הופעתם של פצעי הבגרות

 

·       ניקוי יסודי וחטוי העור. מומלץ לשטוף פעמיים ביום את הפנים במים פושרים. שימוש יומיומי בתכשירים יועדיים לניקוי עור שנוטה לפצעונים ועור רגיש, יכול לעזור להרחיק מהעור לכלוך ותאי עור מתים, שומנים מיותרים ולמנוע הצטברות של חלב בנקבוביות העור. לפני הטיפול בעור הפנים הכרחי לשטוף היטב את כפות הידיים ולשתמש במגבות נקיות. יתר על כן, מומלץ לשים לב מה מידת החומציות של תכשירי הניקוי. ככל שרמת החמוציות קטנה יותר, ההשפעה הדלקתית תהיה גבוה יותר וכך גם ההגנה בפני התפתחות פצעונים וזיהומים.

·       שימוש בקרמים ומשחות לאקנה (כמו של סידרת אקניל) – ישנם סוגים רבים של משחות וקרמים יועדים לטיפול באקנה (כמו זה של קמדיס), ניתן לרכוש את התכשירים ברשת בתי מרקחת כמו PHARMASALE,  ללא צורך במרשם רופא. הקרמים\משחות הללו מכילים בן השאר את אחד או יותר מהמרכיבים הבאים: חומרים אנטי דלקתיים שמונעים את התרבות של פטריות ובקטריות, חומצה סליצלית שפועלת בדומה לפילינג עדין להסרת תאים מתים, חומצה לקטית שמועדדת את התחדשות של תאי העור ויוצרת שכבות הגנה על האזור הנגוע.

מומלץ להתייעץ עם רופא עור לפני השימוש בקרמים. במקרים קשים של האקנה יתכן והרופא ימליץ על המשך טיפול תרופתי. חשוב לדעת שחלק מהקרמים עלולים לייבש את העור ולהגביר את הרגישות שלו לקרני השמש.

 

 

 

דילוג לתוכן