דברים שאתם חייבים לדעת לפני השקעת הנדלן הראשונה שלכם

הדר ברוקנשטיין

למרות שיש דוגמאות רבות של אנשים שהצליחו לבנות הון תועפות באמצעות השקעות בנדל״ן, תחום עסקי זה, כמו כול עסק אחר, כרוך בסיכונים רבים הקשורים אליו. יתרה מכך, בלי קשר לסוג הנכס שאתם מתכננים לרכוש, השקעה בנדל״ן דורשת הון עצמי. זה הופך את הצורך לנקוט בצעדים נוספים כדי להבטיח רווח על ההשקעה שלכם, או לפחות כדי להציל את עצמכם מאובדן עצום – לקריטי.

לפעמים, מחסור בנכסים יוצר הזדמנויות מצוינות להשקעה, עם זאת, זה לא אומר שכל אחד יכול להצליח ולהרוויח מהשקעה בנדל״ן. לפי הדר ברוקנשטיין, מומחית בתחום הנדל״ן, משקיעים מתחילים חייבים לדעת כמה דברים לפני קניית הנכס הראשון שלהם, לדוגמה:

  1. אל תתנו לרגשות להשפיע עליכם

כשמדובר בקניית בית או דירה, מסבירה המומחית הדר ברוקנשטיין, אנשים רבים נוטים להקשיב ללב שלהם, יותר מאשר להיגיון, וזה בסדר גמור כי זה יהיה הבית שבו יגורו לאורך שנים רבות. אבל כשזו השקעה בנכס הראשון שלכם, אל תתנו לרגשות להשפיע על ההחלטה שלכם. חשבו על כך כעל השקעה עסקית לחלוטין, ונהלו משא ומתן הגיוני כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר האפשרי.

הדר ברוקנשטיין מזכירה לכולנו, שככול שהמחיר של הנכס הנרכש יהיה נמוך יותר, כך גדל הסיכוי שהרווח ממנו יהיה גבוה יותר.

  1. ערכו מחקר משלכם

אם אתם רוצים לקנות נכס ולהרוויח ממכירתו או מהשכרתו, עליכם לבצע מחקר על הנכס ועל הלקוחות הפוטנציאליים, עוד לפני שאתם רוכשים אותו. עליכם לוודא שהנכס ממוקם באזור שימשוך את סוג הלקוחות שאתם מתכננים למכור או להשכיר להם, שיגיע לתשואות שאתם מצפים ממנו, ושיהיה נכס מושך בשוק הנדל״ן.

באמצעות ביצוע מחקר נכון ושימוש בגישה אנליטית המבוססת באופן הגיוני על גורמים פיננסיים שונים, במקום היסחפות אחרי מה שאתם אוהבים או לא אוהבים, בוודאי תצליחו לרכוש את הנכס הטוב ביותר עבורכם. אחרי הכול, כפי שמציעה מומחית הנדל״ן הדר ברוקנשטיין, השקעה לא עוסקת ברגשות, אלא מבוססת על כלכלה!

  1. בחרו בנכס בעלות נמוכה, כהשקעה הראשונה שלכם

גם אם אתם מוכנים להשקיע סכום רציני בנכס הראשון שלכם, תמיד כדאי לבחור בנכסים שנמצאים בטווחי המחירים הנמוכים עד הבינוניים. אל תשכחו, מזכירה הדר ברוקנשטיין, שמן הסתם תצטרכו להוציא כסף נוסף על שיפוץ הבית לפני שתוכלו להשכיר או למכור אותו.

יתר על כן, מכיוון שזוהי ההשקעה הראשונה שלכם, קניית נכס במחיר הנמוך ככול האפשר, תעזור לכם להישאר באזור הבטוח. וגם אם לא תגיעו לרווחים ענקיים, עדיין לא תסתכנו בהפסדים גבוהים.

  1. שלמו את החובות שלכם

כמשקיעים חדשים, הרוכשים את הנכס הראשון להשקעה, אתם לא אמורים להעביר את החובות שלכם לתוך תיק ההשקעות. לכן, נסו להיפטר, במידת האפשר מכול הלוואה שעדיין לא סיימתם להחזיר, בין אם זו הלוואה ללימודים או לרכב, לפני שתתחילו להשקיע בנדל״ן.

דילוג לתוכן