בניית מעבדה חדשה

בהתאם לסוג הבדיקות שאתם מתכננים לבצע במעבדה שלכם, ייתכן שיהיה צורך לקחת בחשבון דרישות מסוימות. אולם לפני שתגיעו לכך, ישנם שלבים מסוימים שהם המפתח להקמת כל מעבדה.

מיקום ותשתיות של המעבדה

המיקום הוא יותר מאשר רק המקום שבו המעבדה ממוקמת פיזית על המפה. חשוב לוודא שלשטח שבחרת יש את היכולות לתמוך בציוד הדרוש להפעלת הבדיקות הנחוצות לתמיכה בעסק שלכם,שיש תשתיות חשמל,מים מתאימות. 

משמעות הדבר היא לא רק לוודא שהחלל גדול מספיק מבחינה פיזית, אלא שיש לו גם גישה לשקעי חשמל וכוח תלת פאזי מספיק לציוד שצורך הספקים גדולים כמו תנורים צ'ילרים כדי לתמוך בציוד הדרוש לכם להפעלת הציוד,יש תשתיות

מתאימות לאספקת מים וביוב למערכות כמו זיקוק וטיהור מים,מערכות קרור מים ומכונות קרח.

חשוב לוודא שהגישה למעבדה מאפשרת הכנסת ציוד מעבדתי גדול,גישה נוחה למשאיות עם רמפית לפתח המבנה,מעברים רחבים,מעלית משא,ודלתות רחבות וגבוהות למעבדה שניתן יהיה להכניס שולחנות מעבדה,מנדפים גבוהים ורחבים,פריזרים ומקררים.

קניית ציוד מעבדתי

זיהוי מטרת המעבדה שלכם הוא הצעד הראשון בהשגת ציוד למעבדה. מעבדת ביולוגיה ומעבדה לכימיה דורשות אספקה ​​וציוד שונים לחלוטין. מחקר מסובך יותר דורש מכשירי מדידה וציוד אנליטי רגישים במיוחד. ברגע שאתם קובעים את סוג הבדיקות או הניסויים שהמעבדה שלכם אמורה לבצע, רכישת ציוד מעבדתי חיוני וציוד וכלים בסיסיים זה השלב הבא.סוגי הציוד למעבדה הינו מגוון מאוד וכולל:שולחנות מעבדה,

תנורים למעבדה- תנור מעבדתי מבצע תהליכים מעבדתיים משתנים כמו:בדיקת מוצרים, זיקון , חימום קדם וחיסום ,תהליכי ייבוש, חימום כללי.הסוגים של התנורים משתנים כמו תנורי צינור,תנורי וואקום,תנורי שריפה ועוד. הם מתחילים מטמפרטורה של 25 מעלות ועד 3000 מעלות.

צנטריפוגה- מדובר במכשיר שמשמש להפרדה של חומרים זה מזה. צנטריפוגה מתאימה ליישומים שונים כמו: מנות דם,צנטריפוגות קליניות,צנטריפוגות למהירויות גבוהות ונמוכות,צנטריפוגות המטוקריט,צנטריפוגות מקוררים.

אינקובטור מעבדתי- אינקובטורים מעבדתיים משמשים לגידול ואחזקה של אורגניזמים בתנאים מבוקרים. האינקובטורים הסטנדרטים מגיעים עד לטמפרטורה של 80 מעלות צלזיוס.אינקובטור הוא ציוד חיוני כמעט בכל מעבדה.

אינקובטורים עם טלטול,עם CO2, עם קרור.

מנדפים כימיים- מנדפים כימיים נועדו לשמור על בריאותם של העובדים מכימיקלים ומחומרים מסוכנים המתפזרים במהלך ניסוי. מנדפים כימיים נמצאים בעיקר במעבדות כימיות ובמקומות עבודה בהם יש שימוש בחומרים מסוכנים.

מנדפים ביולוגיים-מנדפים ביולוגיים נועדו לשמור על בריאותם של העובדים מנגיפים,חיידקים המתפזרים במהלך הבדיקה שלהם.מנדפים ביולוגיים נמצאים במעבדות ביולוגיות.

פלטות חימום-פלטות חימום מעבדתיות נמצאות כמעט בכל מעבדה והם משמשות ל חימום מדיה נוזלית.ניתן להשתמש בנוסף גם בבוחש מגנטי לעירבול התמיסה המחוממת לקבלת אחידות טמפרטורה

תאי סביבה- תאי סביבה/תאי טמפרטורה ולחות תפקידם לדמות את ההשפעות שיש למגוון טמפרטורות ולחות על מוצר או חומר שנבדקו.המוצרים הנבדקים: תרופות,מזונות,קוסמטיקה,מיכשור רפואי,מיכשור אלקטרוני.

ודאו שהמעבדה שלכם מוגנת

אחד ההיבטים החשובים ביותר של בטיחות במעבדה הוא השקעה בציוד המתאים כדי לשמור על בטיחותכם בזמן העבודה. כפפות לטקס וניטריל, משקפי מגן, נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים הם סטנדרטים בכל עבודה במעבדה. כל הכימיקלים הדרושים צריכים להיות מסומנים כראוי ומאוחסנים בבטחה,בנוסף יש למקם מטפים ומערכת כיבוי אש ומערכות אוורור.

דילוג לתוכן