אילו פרמטרים חשוב לבדוק לפני שקונים קסדה לאופנוע

אילו פרמטרים חשוב לבדוק לפני שקונים קסדה לאופנוע

האביזר החשוב והרצוי עבור רוכב האופנוע הוא קסדה. החוק מחייב חבישת קסדה ברכיבה על רכב דו גלגלי כמו אופנוע או קטנוע. כדי שהקסדה תבטיח את כל המטרות שלה נועדה עלינו לבדוק את כל הפרמטרים הנחוצים שתכיל קסדה זו. 

קסדה לאופנוע

קסדה לאופנוע היא חשובה מאד לבטיחותו של כל מי שרוכב על האופנוע. הקסדה תגן על ראש הרוכב ותמנע ממנו נזק גדול בזמן נפילה או חלילה תאונה. חשוב לתת חשיבות לגודל הקסדה כיוון שעליה להיות צמודה לראש, אך שלא תלחץ עליו כדי שיהיה נוח לחבוש אותה והיא לא תכאיב לרוכב ולכן תגרום לו לאי נעימות בזמן הרכיבה. 

חשוב לבדוק את סוג החומר ממנו היא עשויה, קסדות שטח עשויות מחומרים שונים כמו פיברגלס שהוא חומר העשוי מסיבים דקיקים של זכוכית, קרבון שהוא חומר העשוי מסיבים דקים במיוחד אשר מכילים בעיקר אטומי פחמן. סיבי הפחמן מסודרים בגבישים זעירים ובהתאמה מרבית לאורך הסיב . מבנה זה מקנה להם חוזק עצום יחסית לגודלם הזעיר. הקרבון הוא חומר קל וחזק יותר מהפיברגלס אשר גורם לקסדה להיות קלת משקל מקסדה העשויה מפיברגלס. 

חשוב לתת את הדעת גם לחומרים המרפדים את פנים הקסדה הריפודים והספוגים הפנימיים רצוי שיהיו איכותיים. שלא יגרמו להזעה של הראש. אחד הפרמטרים שחשוב לבדוק הוא מרכז הכובד של הקסדה – כאשר מרכז הכובד של הקסדה מדויק הקסדה יושבת על הראש בצורה מאוזנת ולא זזה בזמן התנועה של האופנוען. פרמטר נוסף שצריך לבדוק הוא אוורור הקסדה לכן חשוב שיהיו כמה שיותר פתחי אוורור בקסדה. לכל קסדת אופנוע חייב להיות סגר דאבל D – מדובר בסגר תקני וחוקי אשר חייב להימצא בכל קסדת שטח. זאת למקרה תאונה כדי שהיא לא תתנתק במקרה של נפילה או פגיעה בתאונה. זהו תקן אירופאי ECE ותקן אמריקאי DOT  . 

יש להתייחס גם לטכנולוגיה שבה יוצרה הקסדה. קיימות שתי טכנולוגיות MIPS ו MVRS אשר מספקות הגנה נוספת במקרה של פגיעה. MIPS – רכיב הנמצא בפנים הקסדה בין הרוכב לקסדה העשוי למזער את הנזק למוח כאשר הרוכב מעורב בתאונה. תקן MVRS –  מצחייה אשר מחוברת לקסדה באמצעות מגנטים להגנה בעת רכיבה ושחרור מהיר בזמן נפילת הרוכב אשר תמנע ממנו נזק גדול לצוואר. 

לדוגמה קסדת אופנוע שטח שיוצרה באמצעות טכנולוגיית MIPS אשר הוכחה מדעית כמפחיתה כוחות סיבוביים במכה טכנולוגיית קסדה זו מעניקה את השקט הנפשי לכל רכיבה ולכל מסלול. 

בחירה של קסדה לאופנוע 

לפני שרוכשים קסדה לאופנוע חשוב לבדוק באופן מעמיק את התיאור המפורט על הקסדה ואם לא יודעים או לא מבינים את המושגים יש לקבל הכוונה מנציג השירות שהוא מומחה לכך בחנות או באתר המקצועי.

דילוג לתוכן