איך אפשר לשמור על הנראות של האמבטיה שלכם?

אף אחד לא אוהב לראות את האמבטיה שלו במצב רע. היא מרכז חדר הרחצה ומקרינה על כל האנרגיה של החלל. לצערנו, לא מעט אמבטיות מגיעות היום למצבים גרועים בשל חוסר טיפוח: כתמים שלא ניתן להסיר, חלודה, סדקים. והשאלה שעולה היא איך אפשר למנוע את זה.

המזל הוא שתמיד יש מה לעשות. בין אם הפתרון האידיאלי שתבחרו בו הוא ציפוי אמבטיה או הלבשת אמבטיה, טיפוח וניקיון שגרתיים מהווים את הבסיס וישמרו על האמבטיה שלכם חדשה ומבריקה.

לאמבטיה יש תפקיד חשוב בחיים שלנו. בשנייה אפשר להפוך אותה לג'קוזי פרטי, ופשוט לשבת ולהירגע. אבל גם בימים שאנחנו לא בוחרים "להתפנק", אנחנו עדין משתמשים בה, שוטפים מעלינו את כל הלכלוך ומבצעים עם עצמנו פעולות אינטימיות.

במאמר הזה נדבר על כל הדרכים לשמור על שגרת טיפוח אמבטיה קבועה וטובה.

דרכים לתחזוקת אמבטיה יעילה

חשוב להגיד שכל הפעולות שנציין כאן תקפות על כל סוג של אמבטיה (בין אם היא אמבטיה ישנה שעברה חידוש או אמבטיה חדשה לגמרי).

כמו כן, אם האמבטיה שלכם לא נמצאת במצב טוב, דעו שהניקיון אמנם לא יחזיר אותה למצב חדש, אבל בהחלט יעכב את תהליך הבלאי.

אז לפי שאנחנו ניגשים לטיפים הפרקטיים, חשוב שנדבר על הסיבה העיקרית למה כדאי לכם לבצע טיפוח אמבטיה שגרתי. 

האמבטיה שלכם לא תחזיק מעמד לנצח. כמונו, וכמו כל דבר אחר בטבע, האמבטיה מתישהו תתבלה ותתכלה. 

אבל זה לא אומר שאין באפשרותכם לבצע פעולות שיעכבו את התהליך. ניקיון באופן שוטף יגבירו את הסיכויים של האמבטיה שלכם להיות עמידה לאורך זמן.

וככה תעשו את זה נכון:

-העבירו מגבת יבשה על גוף האמבטיה. האידיאל הוא בסיום כל רחצה, אבל גם כמה פעמים בשבוע יעשו אפקט חיובי.

-דאגו לאוורר את חדר הרחצה. תנו לאדים לזרום החוצה על מנת שלא ייצמדו לאמבטיה.

-הקפידו לנקות את האמבטיה לפחות פעם בשבוע. כמובן שאם אתם חולי ניקיון ובא לכם לנקות יותר, אתם מוזמנים ללכת על זה. אבל פעם אחת היא המינימום ההכרחי. 

-נסו לוותר על הכימיקלים. אנחנו יודעים שהכי קל לקנות חומר ניקוי בסופר ולהשתמש בו, אבל חשוב שתדעו שהחומרים האלה לא תמיד מתאימים לציפוי הנוכחי של האמבטיה שלכם. כדי למנוע פגיעה בציפוי, התחילו להשתמש בחומרים טבעיים. חומץ או סודה לשתייה הם חומרים מעולים שיוכלו לעזור לכם להיפטר מאבנית או ריחות לא נעימים.

רק אם יש צורך להשתמש בכימיקלים, עשו זאת. אבל אל תשכחו להתייעץ עם איש מקצוע לפני שימליץ לכם על החומר המתאים ביותר.

מה עושים עם אמבטיה במצב רע?

כמו שציינו מקודם, ניקיון לא יעזור לכל אמבטיה, אבל אין צורך שתמהרו להוציא כסף על אמבטיה חדשה ושיפוץ מקיף.

במקרים חמורים יותר היינו ממליצים לכם לשקול לבצע ציפוי או הלבשת אמבטיה. אלה שני תהליכים זריזים שבסופם מתקבלת אמבטיה חדשה ונוצצת במחיר הוגן.

ציפוי אמבטיה הוא טיפול שמתאים לאמבטיות עם כתמים שלא ניתן להסיר. מדובר בפתרון יעיל לטווח הקצר, והוא מתבצע על ידי התזת חומר אמייל (בגוון לבחירתכם) על הציפוי הישן.

הלבשת אמבטיה היא טיפול שמתאים לאמבטיות עם סדקים או חלודה. מדובר בפתרון איכותי לטווח הארוך, והוא מתבצע על ידי הלבשת גוף אמבטיה חדש על הגוף הישן.

דילוג לתוכן